Avatar billede hersker_dk Nybegynder
12. marts 2006 - 12:39 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Problemer med standard skabelonen (normal.dot)

Jeg har lige opgraderet til office 2003 på en PC, hvorefter der er gået ged i standard skabelonen i word.

Når man åbner word, virker det hele som det skal. Men når man lukker word ned, spørger den hver gang, om skabelonen normal.dot skal gemmes! (og nogle gange spørger den om den globale skabelon normal skal gemmes).
Man kan selvfølgelig bare sige ja, og så lukker den ned. Men det er lidt iriterende.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2006 - 13:27 #1
Du kan altid sætte word til at gemme normal.dot uden at spørge. (har eng. version)
Vælg - Tools- Options
Vælg fanebladet Save
fjern hakket i promp to save normal template
Avatar billede sharkman Nybegynder
12. marts 2006 - 19:06 #2
Hvis der er gået ged i din normal.dot, så sletter du den bare, så vil Word generere en ny. Du finder den ved en søgning - husk at medtage skjulte filer og mapper, for det er en skjult fil.
Vedr. prompt: I den danske version går du ind i Funktioner>Indstillinger>Fanebladet "Gem">Fjern flueben ved "Spørg, om Normal.dot skal gemmes
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
13. marts 2006 - 08:48 #3
Tusind tak for de hurtige svar - jeg vil forsøge om det ikke skulle virke.
Da det ikke er min egen PC, skal jeg lige have besøgt vedkommende for at afprøve ovenstående, men jeg give point for det nu, da det lyder til at kunne afhjælpe problemet - ellers må jeg jo vende tilbage :-)