Avatar billede ryanov Nybegynder
11. marts 2006 - 17:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sort skærm efter ændring af bios

Hej ! min pc viser sort skærm når jeg starter den, har kommet til at ændre i bios`en under grafikkort der stod 32mb og kom til at ændre den til 512mb.....hjælp hvad gør jeg?...
har prøvet at fjerne backup batteriet i en halv times tid..
det hjalp ikke!, den siger godt nok nogle blip, når den bliver tændt, er det ikke bare test af RAM?
skærmen siger bare "no signal"

Hele miseren skyldes at jeg har monteret en ekstra HDD til styresystemet, da mit XP er gået ned
mit grafikkort er et Nvidia 32mb ,bundkortet er et athlon 1150mhz,  er der nogen der kan hjælpe?????
Avatar billede metteomarahmed Nybegynder
11. marts 2006 - 17:55 #1
Hej, det er ikke nok at fjerne batteriet i en halv time. Prøv at lade det ligge ude i 1-2 timer og sætte det i igen, så skulle det virke.

Hilsen

Metteomarahmed
11. marts 2006 - 21:59 #2
Prøv at kikke i manualen til dit bundkort,
-du kan nemlig altid reset'e din bios ved at flytte en bestemt jumper, frem og tilbage,  på dit bundkort.
Avatar billede ryanov Nybegynder
12. marts 2006 - 11:26 #3
tak for hjælpen, det virkede at flytte den jumper og starte pc, slukke og flytte jumper tilbage!!!