Avatar billede petert Forsker
11. marts 2006 - 10:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til løasningsforslag

Jeg er ved at lave en simpel hjemmeside(udlejning af sommer hus) men ønsker hjælp til et løsningsforslag omkring en funktion jeg ønsker.
Direkte på forsiden(index)ønsker jeg at placerer et foto (som altid er det samme foto når man kommer ind på siden).Til venstre har jeg nogle knapper eks 4 stk. Knap 1 har følgende tekst (foto indvendig 6 stk).Trykker man så på knappen kommer billed 1 af6 frem, trykker man så igen kommer billed 2 af 6 osv.Alt sammen i samme vindue som åbningsbilledet.Efter man har trykket alle billeder igennem kommer billed 1 frem igen.Det samme sker hvis man trykke på knap 2(udvendig foto).
Man kan se ideen hvis man går ind på www.sologstrand.dk,vælger et hus og vil se forskellige foto af huset, men her kommer der et nyt vindue op med foto, jeg ønsker det skal foregå på index siden.
Er der nogle der en ide til at lave dette???
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
11. marts 2006 - 12:43 #1
Du kunne anvende iframe.

hvor src="Bjergtoppe.jpg"  er det billede som skal vise første gang og knap/link linker til navnet på iframe. Sådan her:
<a href="eks_694231/pages/Bjergtoppe_jpg.htm" target="indhold">Foto indvendigt</a>

Så kunne du bruge det automatiske fotoalbum fra Dreamweaver som så laver alt arbejdet for dig.

:-) karsten_larsen

<table width="80%"  border="1">
  <tr>
    <td width="23%"><a href="eks_694231/pages/Bjergtoppe_jpg.htm" target="indhold">Foto indvendigt</a></td>
    <td width="77%" rowspan="3">
    <iframe name="indhold" src="Bjergtoppe.jpg" ></iframe></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Foto udvendigt</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Andre foto</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede petert Forsker
21. februar 2007 - 09:58 #2
jeg lukker dette spm.Tak for indlægene
/Petert