Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 20:31 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Tildeling af IP adresse m.v.

Hej,

Jeg har netop købt en ny computer og har installeret XP på den. Næste skridt er at gå på nettet, men her starter problemet. Jeg har ikke adgang til nettet via den nye computer. Jeg tog netværkstikke fra den gamle computer og koblede den nye til. Jeg har genstartet både router og computer. Jeg kan sagtens koble på via den bærbare (trådløse).

Der er lavet en netværksforbindelse. Den er koblet på, altså connected, men når jeg ser på details så er der hverken tildelt IP adresse eller Subnet mask. Og når jeg klikker på repair siger den "failed to query TCP/IP settings fir connection. Cannot proceed.

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh

Laje
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 20:37 #1
Ved du hvor mange ipadresser din udbyder har tildelt?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 20:39 #2
sorry havde ikke set du havde router
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 20:40 #3
Nej, det er TDC. Jeg har 2 bærbare og en stationær tilsluttet. Nu forsøger jeg med den anden statioinære altså p.t. 4 i alt. Faktisk har jeg en anden gamle stationær som back in the days også var inde over, men det var da vi brugte Tiscali.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 20:40 #4
prøv og kør det her program på den.
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 20:41 #5
Hov. Stop! Det er Cybercity
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 20:42 #6
kan også være netkortdriveren du skal have opdateret
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 20:43 #7
Men med en router behøves du jo kun en ipadresse
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 20:50 #8
Jeg tror at du har ret med driveren. Under min "Device Manager" Er den OK med Network adapters = 1394 Net Adapter men har en advarselstrekant under "Other diveces" og her står bl.a. Etherne controler (altså den kan den ikke finde).
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 20:50 #9
Det hjalp ikke at køre det lille program
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 20:57 #10
Hvis ikke du kan finde ud af hvilken netkortdriver du skal bruge.

http://www3.sympatico.ca/gtopala/about_siw.html
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 20:59 #11
du finder det under Networks Card.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 21:12 #12
Hvis ikke du har installeret det, skal du også have fat i den sidste nye driver til chipset, grafikkort,og lydkort.
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 21:13 #13
Har forsøgt at hente det fra Dell's hjemmeside, men den går død hver gang. Hvad gør jeg lettest?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 21:25 #14
har du sat pc til automatisk at hente en ip adresse
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 21:27 #15
Hvis du mener auto detect, så ja (altså IE options => connections ?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 21:38 #16
hvis du går ind i kontrolpanel, finder netværksforbindelser,
er der så noget der hedder LAN-forbindelser
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 21:57 #17
Ja, men sådan er den også på den bærbare. og den fungere jo fint. Jeg tror virkelig at det er noget med driveren til Ethernet controlleren.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 22:00 #18
http://support.euro.dell.com/support/
Prøv med servicetag eller Computernavn og type.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 22:01 #19
Hvis du skriver her hvad det er for en pc, skal jeg finde driveren til dit netkort
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 22:05 #20
jo, men den bærbare kan jo godt være opsat til at hente en IP automatisk
medens din nye pc ikke er det.
Når du skriver du har fået ny pc, vil det sige den er fabriksny (Dell)
er lidt i tvivl når du selv har installeret XP, det kan godst betyde noget.
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 22:18 #21
Har forsøgt. Når jeg klikke på "download now" går den død.
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 22:18 #22
Det er en SPX Dimension 3.Gen
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 22:20 #23
Det er ikke en fabriksny. Jeg købte den inde på arbejde, fordi en kollega stoppede og skulle aflevere den tilbage (hjemmePC). Jeg fik en ny WIN XP i indpakning med fra IT-afdelingen (inkl. SP2) og product key og alt det.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 22:29 #24
http://support.euro.dell.com/support/downloads/type.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&System
ID=DIM_PNT_P4_XPS_G3&os=WW1&osl=EN&deviceid=2967
http://support.euro.dell.com/support/downloads/type.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&SystemID=DIM_PNT_P4_XPS_G3&os=WW1&osl=EN&deviceid=6197
http://support.euro.dell.com/support/downloads/type.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&SystemID=DIM_PNT_P4_XPS_G3&os=WW1&osl=EN&deviceid=7546

    Broadcom 570x Gigabit Integrated Controller
    Broadcom 57XX Gigabit Integrated Controller
    Dell Dell Wireless 1450 (802.11a/b/g) USB2.0 Adapter
Står i denne rækkefølge fra oven af.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 22:30 #25
Du kan se i SIW programmet hvad det er for en af dem du skal bruge.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 22:34 #26
Hvis ikke du kan selv kan hente driveren ned, så skriv lige hvad det er for en, så henter jeg den og uploader den her på siden.
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 22:37 #27
Jeg har nu hentet og installeret! det VIRKER!!
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. marts 2006 - 22:39 #28
Vil du poste som svar ;o) 1000 tak for hjælpen......
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 22:39 #29
Godt husk lige at hente de andre drivere også.)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2006 - 23:31 #30
velbekom og mange tak for point.
Avatar billede laje3 Nybegynder
11. marts 2006 - 14:12 #31
Jeg hentede faktisk de øvrige drivere til grafik kort og sound blaster. Det heler kører bare perfekt!  ;o)
Du var en god hjælp John!