Avatar billede anderseiler Nybegynder
10. marts 2006 - 15:51 Der er 23 kommentarer

Anja Andersen - udelukkelse i 12 måneder

Som det fremgår af http://dhf.dk/composite-894.htm udelukkes Anja Andersen fra al håndboldgerning i Danmark i 12 måneder...

At DHF endvidere vil appelere til Det Europæiske Håndboldforbund om, at Anja Andersen også burde udelukkes fra al international håndbold (http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=339117 sidste afsnit)... Ja hvad kan jeg sige.. Dybt, dybt latterligt...

Jeg vil bare bruge lejligheden til en frisk debat, og samtidig sige, at jeg finder DHF's kendelse dybt latterlig, og at jeg kun kan tilslutte mig http://sporten.tv2.dk/haandbold/article.php/3800776.html

Hvad synes I?

Mvh
Anders
Avatar billede jixor Nybegynder
10. marts 2006 - 15:53 #1
jeg synes det noget pis!! andet har jeg ikke at sige
Avatar billede AnyFellow Mester
10. marts 2006 - 15:58 #2
Jeg finder dommen yderst rimelig, dog burde Slagelses straf være hårdere.

Jeg har stor respekt for det Anja Andersen har gjort for dansk håndbold, både som spiller og som træner, men når hun tror at hun er større end sporten, er det på tide at sige stop.

At Slagelse synes dommer er latterlig, finder jeg ikke specielt underlig. Uden Anja Andersen har Slagelse ikke en klub i den bedste danske række. Sponsorerne overvejer at stoppe sponsoratet i klubben, stort set alle profilerne vil forlade klubben sammen med Anja.

Det er rystende hvordan Slagelses ledelse bare stod og kiggede på, da Anja udførte sit stunt i Aalborg. Jeg opfattede det klart som om Slagelses øverste ledelse ikke har den mindste styr på Anja og slet ikke har n****** til at sige hende imod.

Den slags klubber har vi ikke brug for i håndboldligaen.

At Anja og Slagelse kalder det "at gå efter personer", kan ikke være overraskende.
Det piver de over hver gang de ikke får deres vilje. Se bare på alt polemik omkring at kalde hallen for "Camilla Andersen arena".
Avatar billede anderseiler Nybegynder
10. marts 2006 - 16:56 #3
Angående omdøbningen af hallen, så giver jeg dig ret... Det var for meget...

Men jeg synes stadig at et år er for meget... Og jeg tror heller ikke at det var Anjas fri vilje, der fik spillerne tilbage på banen... Ledelsen havde nok en finger med i det spil... Jeg så kampen i TV, og hun virkede "lettere ophidset" i de minutter..

Men med hensyn til dommen, så kan de vel ikke forbyde hende at træne spillerne i hverdagene? Jeg forstod det sådan, at det kun er kampe i Danmark hun ikke må deltage i? Eller hvad?

Men uanset, så tror jeg i hvert fald, at hvis Anja falder (stopper eller skifter klub), så falder Slagelse DT også... Hun er (efter min mening) det største navn dansk kvindehåndbold nogensinde har set (rent sportsmæssigt i hvert fald :P), og hun er Slagelse DT... Hun har bygget det op fra grunden...

Men nu må vi se hvad der sker til næste sæson... Jeg tror i hvert fald ikke at Slagelse kan holde niveauet efter Anja er væk!
Avatar billede AnyFellow Mester
10. marts 2006 - 17:14 #4
Det største problem jeg ser med Anja, er at hun er infantil.

Hvis kommunen ikke vil tillade nyt havn på hallen:
- så flytter vi klubben til en anden kommune.

Hvis dommerne ikke dømmer som Anja vil:
- så sætter vi kun b-spillere på banen.

Hvis det internationale håndboldforbund ikke vil flytte en kamp:
- så sætter vi kun b-spillere på banen.

Hvis DHF ikke vil som Slagelse vil:
- så er det en personlig hetz.

osv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. marts 2006 - 17:28 #5
Anja andersen og hendes opførelse er et dårligt eksempel for alle danskere. Kender en håndbold træner der siger at i løbet af de sidste par år er antallet af unger der "eksplodere" over at få en straf for ufin opførsel på banen steget voldsomt. Træneren mener at dette udelukkende skyldes at AA næsten altid er sluppet afsted med hendes udbrud, både som spiller og træner. Det er på tide at hun bliver straffet.

Kald det janteloven eller hvad i vil, men AA kender muligvis ikke til god sportsånd.
Avatar billede anderseiler Nybegynder
10. marts 2006 - 17:30 #6
Jeg kan sagtens se hvad du mener.. Hun VIL have sin vilje.. Men med de ting hun kan udrette (og har gjort med Slagelse) så synes jeg også, at hun måske skal have lov til det mest... Ikke det hele... Men mange ting...
Avatar billede AnyFellow Mester
10. marts 2006 - 17:39 #7
anderseiler...>
Hvis hun skal have længere snor i kraft af hendes evner, burde det vil også gælde den anden vej, at så skal straffen være tilsvarende hårdere....

Frihed under ansvar... jo mere frihed og ansvar man har, jo hårdere skal straffen være for at overskride grænsen.

Når jeg ser Anja Andersen i fjernsynet, kommer jeg altid til at tænke på José Mourinho (træner i Chelsea). Efter min mening skal man lede længe efter større fjolser. Den form for arrogance og ensporethed, i forfølgesen af egne mål, på bekostning af alt og alle, har jeg ingen respekt for overhovedet.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. marts 2006 - 17:41 #8
Jeg synes nu mere det er synd for håndboldsporten, at hun har svært ved at styre sit temperament. Men selvfølgelig skal hun straffes på lige fod som andre. Men ærgerligt, det er det.
Avatar billede anderseiler Nybegynder
10. marts 2006 - 18:54 #9
kfisker ->
Jo, frihed under ansvar... Men derfor synes jeg stadig at et helt år er meget...

Men i det mindste har Anjas 'udbrud' ikke fået nogen håndbolddommer til at modtage dødstrusler (endnu) :P

norbert ->
Ja, det er synd for sporten.. Men på den anden side, så er det mindst lige så synd for sporten, at et spiller- og trænertalent som Anja Andersen skal forsvinde fra dansk håndbold... Jeg tror ikke at hverken Christian Dalmose eller Tomas Ryde kan præstere hvad Anja har gjort internationelt, så vel som i Toms Ligaen...

Så det er både og.. Jeg tror desværre, at Anja kommer som én hel pakke.. Ikke kun talentet eller hendes personlighed... Ment på den måde, at jeg ikke tro hun kan eller vil lave om på sig selv (selvom jeg selvfølgelig ikke ved en skid om det :P)... Men jeg ville nu til enhver tid vælge hele pakken :)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. marts 2006 - 19:01 #10
Helt enig :-)
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
10. marts 2006 - 20:23 #11
Et år er fuldstændig sygt! De kunne sku da udelukke hende resten af sæsonen eller sådan noget! Men ET ÅR!!! Det er galt! Og ekstra grimt hvis de får hende udelukket i europæisk! Det har OVERHOVEDET IKKE noget at gøre med hvad hun har lavet her i Dansk Håndbold!
Avatar billede AnyFellow Mester
10. marts 2006 - 22:41 #12
sggersvar...> Selvfølgelig har det da noget at gøre med hvad hun har lavet i dansk håndbold.

Mon ikke hendes barnlige opførsel giver dønninger ud over Danmarks grænser?

Vil man straffe Anja skal straffen gælde for hende, uanset om det er dansk eller international håndbold. Hun skal vide at de numre kan hun godt glemme alt om.

Havde hun lavet samme nummer i en champions league kamp ville Danmark være til grin.
Avatar billede anderseiler Nybegynder
10. marts 2006 - 22:47 #13
Overdrivelse har i hvert fald altid fremmet forståelsen... For jeg er sikker på, at udlandet allerede har hørt om det..:

Træner af Slagelse DT, dobbelt vinder af Champions Leauge, udelukket af DHF i et år..

Jeg tror nok sådan en nyhed går håndboldverdenen over rimelig hurtigt... (: Så om det var i en dansk topkamp eller i en championsleauge kamp, tror jeg ikke ville gøre den store forskel... Ud over at bøden til Slagelse DT sandsynligvis ville være en del større!

Og gøre hele Danmark til grin? Hmm...... Ja sådan kan man vel også se på det........

Men jeg holder stadig fast i, at et års udelukkelse fra dansk håndbold såvel som international håndbold, er alt, alt for meget, og en skam for sporten.. Hellere tage hele pakken, end helt at undvære!
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
10. marts 2006 - 23:59 #14
Hvis hun havde lavet noget pjat i europæisk var det fair, men sq ikke når det er i Dansk, og det kan kun få det danske niveau til at falde, hvis alle spillerne forlader Slagelse så det bliver et svanse hold, så har vi et hold mindre med i CL og de store turneringer, og Anja er noget af det helt store i Dansk Håndbold.
Jeg syntes straffen er ALT for streng!
Avatar billede AnyFellow Mester
11. marts 2006 - 00:10 #15
"alle spillere forlader Slagelse"
"så har vi et hold mindre med i CL"
"Anja er noget af det helt store i Dansk håndbold"

Efter min mening er alle disse argumenter da straffen uvedkommende. Straffen skal udmåles uanset hvem og hvordan.
Hvis DHF begyndte at kigge på ovenstående argumenter ville det da først være en fallit erklæring af dimensioner.
Avatar billede anderseiler Nybegynder
11. marts 2006 - 00:38 #16
"Efter min mening er alle disse argumenter da straffen uvedkommende. Straffen skal udmåles uanset hvem og hvordan.
Hvis DHF begyndte at kigge på ovenstående argumenter ville det da først være en fallit erklæring af dimensioner."

Derom er jeg enig... DHF skal ikke tage højde for de konsekvenser straffen kan have for Slagelse fremover i f.eks. international håndbold. Men som sqgersvar siger, så vil det sandsynligvis i sidste ende have den effekt, at Danmark blot har ét hold mindre i Champions Leauge fremover... Ekstra ærgerligt er det så, at det ene hold, uden tvivl, er verdens bedste håndboldhold. Og det synes jeg ikke der kan agumenteres så meget imod. At vinde Champions Leauge 2 år i træk, og være storfarvorit i det 3. taler vist for sig selv..!

Men nu må vi se hvordan Slagelse DT klarer sig uden Anja... For hvis hun f.eks. flytter til norsk håndbold (kan ikke huske hvilket, men et norsk hold har sagt, at deres arme står åbne, hvis Anja vælger den vej), så tror jeg også, at profiler som Popovic, Savic, Poltoratskaya og Lungu flytter med (eller i hvert fald forlader Slagelse)! Og hvor meget Dream Team er der så tilbage af Slagelse DT?

Skræmmende tanker :/
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2006 - 09:19 #17
Ligemeget hvor meget hun har betydet for dansk sport, så synes jeg hendes handlinger er totalt barnlige og pinlige for dansk håndbold. Kan hun ikke opføre sig professionelt, så skal hun ikke styre et professionelt hold i dansk sport.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
11. marts 2006 - 10:32 #18
Men et år er jo fuldstændig galt, jeg havde da regnet med hun var ude resten af sæsonen, men de tager hendes næste sæson også :S
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2006 - 10:53 #19
Så kan hun måske lære det så det ikke sker igen :D
Avatar billede anderseiler Nybegynder
11. marts 2006 - 11:47 #20
Et år er stadig ånsvagt.... DHF - thumbs down!

Jeg og jeg holder stadig fast i, at jeg ikke tror på, at straffen ville have været af samme karakter, hvis det f.eks. var Christian Dalmose der havde gjort det...
Anja har gennem hele sin karriere sagt tingene præcis som hun føler dem, og jeg tror at DHF simpelthen er trætte af hende... Sådan kan det i hvert fald godt opfattes...

"Så kan hun måske lære det så det ikke sker igen :D"
- Meget muligt at du er glad for det... Desværre ender det nok med, at Danmark mister det største håndboldtalent landet nogensinde har set! Både som træner og spiller... !! Synd... Men så fik DHF jo deres vilje i enden... For de slipper nok af med Anja efter alt det her...
Avatar billede anderseiler Nybegynder
11. marts 2006 - 11:49 #21
Lider ikke af personlighedsproblemer... Skrev bare forkert ;) Der skulle naturligvis stå:

Og jeg holder stadig fast i.....
Avatar billede djras Nybegynder
11. marts 2006 - 12:04 #22
Min mening..
Anja er en stor dejlig original,som håndboldsporten i allerhøjeste grad har brug for!
Selvfølgelig skal hun da overholde gældende regler,men der bør også være plads til at lade følelserne komme til udtryk,også ud over det som betegnes som normalt !!
Det er dumt at straffe hende(hævne sig) hårdt.Det har hverken hun eller vi håndboldinteresserede glæde af.
Avatar billede themom Nybegynder
11. marts 2006 - 23:34 #23
Skulle jeg blive til piger, ville Anja være mit første valg,hun har n..... :).Ingen straf til den babe,hun er en ener,ved godt de ikke er SÅ velkomne her i landet,men et års straf!!!!!så skulle hun have nikket ham en skalle.Anja jeg elsker dig :)