Avatar billede jixor Nybegynder
10. marts 2006 - 15:28 Der er 9 kommentarer

cd/dvd drev findes ikke og har en høj ping i cs?

jaeh ehm... min pc kan ikke finde mine cd/dvd drev... lidt et problem fordi jeg skal bruge det en del... først kunne de ikke læse en dvd med data på... derefter åbnede jeg kabinettet kiggede om stikkene sad i(kører ikke med de der dvi stik eller hvad de hedder, men det der "grå" tykke bånd) de sad fast ingen løse forbindelser etc. så bemærkede jeg en masse støv i kabinettet støvsugede det og vendte en blæser så den pusted ud af kabinettet... det virkede ikke mere støv nu... men efter jeg havde vent køleren kunne den ikke finde mine drev?? hva er der galt?? svar hurtigt.. plzzz mit motherboard er en gammel sag ved ikke hva det hedder men havde bestilt 512 mb kingston ram der skulle bruges til pc 133 det er jo sjældent man ser det!! det andet er min ping er mega høj.... tit 120 på internettet, og da jeg havde plugget rammene i kørte den på 40-50 men nu er den høj igen?? hvorfor?? har ikke et grafik kort... bruger det i bund kortet... kan det betale sig at få et nyt bundkort??
Avatar billede redhack Nybegynder
10. marts 2006 - 15:43 #1
Jeg vil ikke vudere et ping på 120 som værende dårligt. Det er nok mere din forbindelse til den server du spiller på som er dårlig.. Prøv at spille på en anden server..

Ang. det med dit dvd drev, så er det muligvis defekt. Har selv lige oplevet det samme hos en kunde som netop beskrev (som du) at drevet havde svært ved at læse cd/dvd'er, og efter en genstart så kunne Windows pludselig ikke se det længere. Prøv evt. at teste med et andet drev hvis du kan låne et af en ven.

Det anbefales btw. ikke at støvsuge sin computer, da du kan ødelægge din hardware pga. statisk elektricitet, men så har du også været meget uheldig hvis det er tilfældet. ..og lige netop et dvd drev tror jeg ikke vil kunne tage skade.
Avatar billede jixor Nybegynder
10. marts 2006 - 15:47 #2
jame dog... var lidt i tvivl med det der statiske elecktricitet da jeg stod med den i hånden... har to drev og de begge er forsvundet?? ang. cs så er det ikke forbindelsen da jeg havde smækket rammene i lå min ping lavt nede på de "dårlige" servere og den er højt oppe selvom der er høj forbindelse... det er det jeg ikk forstår
Avatar billede redhack Nybegynder
10. marts 2006 - 16:03 #3
HVIS du mener at din pc skulle have taget fysisk skade af din regngøring og på den måde have fået et højt ping, så kan jeg kun forestille mig at dit netkort har taget skade pga. statisk elektricitet. ..MEN dette er alså langt ude. :)

Et højt ping er nu nok mere et tilfælde end et problem som er opstået i sammenhæng med din regngøring eller defekte drev. Måske har din ISP bare en dårlig dag..

Prøv evt. at flytte dit ene dvd-drev over på samme kabel som din harddisk og se om det virker. (Husk at jumpe rigtigt). Jeg har engang oplevet et bundkort hvor den ene IDE kanal blev defekt efter en del statisk elektricitet.. men igen så er det et stykke ude i hampen.. Der er nok nogle andre her på siden, som kommer med deres bud inden ikke så længe.
Avatar billede jixor Nybegynder
10. marts 2006 - 16:29 #4
jamen havde også en høj ping før rengøring og da virkede drevene også.. det kom pludseligt fra det ene minut til det næsten som en virus.. det kan det ikke være fordi den dvd lå nogle movie maker projekter som jeg skulle redigere... og hva er jumpe??
Avatar billede jixor Nybegynder
10. marts 2006 - 16:30 #5
og så skal jeg lige sige: så min isp taget ferie for det har stået på i over en måned nu!!
Avatar billede matcho Nybegynder
10. marts 2006 - 16:57 #6
Jumpe er at når man har 2 drev på et kabel skal det yderste på kablet have en jumper i master og det andet som slave.
Men prøv lige inden du gør noget at gå ind i enhedshåndtering og se om du kan finde dit drev derinde hvis du kan så slet det og genstart så driverne bliver installeret igen.
Avatar billede jixor Nybegynder
11. marts 2006 - 10:30 #7
hmm behøvedes ikk... overclockede bare chippen... så kom de frem!! underligt?
Avatar billede matcho Nybegynder
11. marts 2006 - 11:44 #8
Lyder underligt men hvis det ellers virker ville jeg holde øje med stabilitet og temperaturer.
Hvis der bliver problemer måske resette bios.
Avatar billede jixor Nybegynder
13. marts 2006 - 12:43 #9
jah men det sjove er at min at clock frekvensen går ned på det normale igen efter jeg har bootet og så virkede lortet bare