Avatar billede speedpete Nybegynder
10. marts 2006 - 11:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

returner en række ad gangen, og husk cursorens position

ASP.NET 2.0 / C#:

Hvordan går jeg igang med at skrive noget kode, som kan vælge én række ad gangen fra en IBM/as400, som jeg forbinder til via OleDb?

Jeg er kommet så langt, som at jeg skal have fat i DECLARE, OPEN, FETCH og noget med en cursor, men kan ikke finde nogen eksempler på, hvordan jeg mixer min C#-kode med SQL'en.

(Jeg vil gerne lave en side, hvor man får vist f.eks. 10 rækker i en tabel, og så kan man trykke på 'næste 10' og 'forrige 10')
Avatar billede kjulius Novice
11. marts 2006 - 12:01 #1
Du vil sikkert få mere respons, hvis du stiller spørgsmålet i ASP.NET sektionen.

Hvis du gør det, så husk først at lukke dette spørgsmål.

I øvrigt, så har du vel kigget i

http://www-03.ibm.com/servers/eserver/iseries/access/dotnet/

hvor du kan se, at der faktisk findes en .NET data provider, så du ikke behøver at bruge OLEDB (jeg kender ikke noget til .NET, så jeg kan ikke fortælle dig, hvori fordelen ligger, men jeg går ud fra, at der er nogle).
Avatar billede speedpete Nybegynder
11. marts 2006 - 13:06 #2
ok tak