Avatar billede mvm-hjaelp Nybegynder
10. marts 2006 - 09:17 Der er 3 kommentarer

Jævn fordeling af tekstbokse/tabeller i et word dok.

Hejsa.
Hvis jeg skal lave en form for flow-chart over fx en baegopskrift, hvor jeg har en boks, der fylder hele siden, hvor der står 'Start', herunder har jeg så to bokse ved siden af hinanden med mellemrum imellem, hvor der står hhv. 'gær' og 'vand'. Så har jeg igen en bred boks, hvor der står '1. tilsætning', herunder er så fire bokse ved siden af hinanden med mellemrum imellem hver boks, hvor der står diverse mel-typer. Så kommer igen en bred boks '2. tilsætning' efterfulgt af tre bokse ved siden af hinanden, med mellemrum imellem hver boks, hvor der står hhv. 'chokolade', 'mælk', 'margarine'. Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg de afsnit med flere bokse til at stå pænt fordelt over sidebredden, uden at mellemrummet imellem hver boks bliver lige så bred som boksene, og uden at skulle gøre det manuelt? Boksene skulle gerne være lige brede og høje på en linie.

På forhån tak
mvm-hjaelp
Avatar billede brynil Nybegynder
10. marts 2006 - 09:41 #1
Har du forsøgt at anvende Organisationsdiagram fra værktøjslinien Tegning? Den er nok nemmere at arbejde med end tekstbokse.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 21:31 #2
Jeg går ud fra, at du bruger tekstboxe. Og jeg har en eng. version
Sørg for, at du har menuen tegning vist (toolbar - drawing)

Marker de boxe, du vil have distribueret med samme mellemrum over siden. Du kan eventuelt bruge pilen i menuen til at markere med.
Vælg menupunktet draw - pilen i højre side af punktet og vælg - Align or distribute
her kan du vælge at distribuere horisontalt o.s.v.
Håber det var det du manglede.
Avatar billede mvm-hjaelp Nybegynder
13. marts 2006 - 10:35 #3
JA, det var lige det jeg havde brug for. Tak for hjælpen.