Avatar billede dougheffernan Nybegynder
08. marts 2006 - 15:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linked Server indeholder ingen tabeller

Jeg sidder og roder lidt med Linked Servers og har fulgt eksemplet på siden her: http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/10894_3085211_2

Men når jeg følger opskriften til punkt og prikke, får jeg IKKE vist nogle tabeller (de 3 regneark som er i filen).
Hvorfor?
Har også prøvet med andre regneark, samme resultat.
Det er Office 2003 jeg bruger...
Avatar billede bobber Nybegynder
09. marts 2006 - 09:23 #1
Jeg har prøvet at køre samme eksempel igennem og får fint vist indeholdet og tabeller, jeg har dog ikke åbnet regnearket i office, jeg tog det bare direkte fra eksemplet.
Får du nogen fejl når du kører: SELECT * FROM EXCEL_AUTHORS...Sheet1$
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
09. marts 2006 - 12:18 #2
Yep, får følgende fejl:

OLE DB provider 'EXCEL_AUTHORS' does not contain table 'Sheet1$'.  The table either does not exist or the current user does not have permissions on that table.

OLE DB error trace [Non-interface error:  OLE DB provider does not contain the table: ProviderName='EXCEL_AUTHORS', TableName='Sheet1$'].

Der er jo så heller ingen tabeller når jeg kigger i SQL Server Enterprise Manager -> Security -> Linked Servers -> EXCEL_AUTHORS
Avatar billede bobber Nybegynder
09. marts 2006 - 15:29 #3
Umiddelbart kan jeg ikke se hvad du gør forkert, hvis du følger proceduren og trykker OK når du har indtastet de oplysninger du skal i Linked Servers, det burde være lige til.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
07. juni 2006 - 11:05 #4
Gik væk fra Linked Servers igen. Smid et svar, bobber
Avatar billede bobber Nybegynder
07. juni 2006 - 14:25 #5
here you go