Avatar billede madsgg Nybegynder
08. marts 2006 - 12:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

svchost.exe ?

Hej !

Min PC er begyndt og kører lidt langsomt ! så jeg tjekkede li´ge joblisten og der kan jeg se at der er kan jeg se at der er en processer som hedder svchost.exe som bruger i mellem 95-99% hele tiden! Er det virus eller hvad er det ??

MVH Mads
Avatar billede vejmand Juniormester
08. marts 2006 - 12:36 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. marts 2006 - 12:37 #2
Det kan det snildt være.

SVCHost.exe er en windows process, der kører alle de småprocesser der ikke har en selvstændig baggrundsprocess.

Derfor har du som oftest en 3-4 stykker svchost.exe kørende - og det er som oftest problemfrit.

Men vira og spyware har selvfølgelig også fundet ud af at udnytte det, og kan derfor også startes op under denne process. Ligesom visse vira lægger sit egen processnavn tæt op ad navnet - f.eks. scvhost.exe eller svchots.exe o.s.v.

Så du må finde noget antispyware og antivirus program og scanne din PC i første omgang...
Avatar billede skovge Novice
08. marts 2006 - 12:42 #3
svchost.exe er en systemprocess der tilhører Windows operativsystem og håndterer processer der eksekveres fra DLL'er.

http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=33&S_Menu=25
Avatar billede skovge Novice
08. marts 2006 - 12:43 #4
hov - der var nogen der var hurtigere!  ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2006 - 07:20 #5
Er problemet løst?