Avatar billede wise Seniormester
08. marts 2006 - 08:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kald af JAVA agent fra LotusScript

Hej Kloge mennesker

I forbindelse med kald fra Notes til en java applikation via webservice, har jeg lavet selve den klasse som kalder applikation som en java agent i notes.

Men hvordan søren kalder jeg herefter denne agent fra LotusScript, herunder med parametre og returværdi?

/Lasse
Avatar billede jogii Nybegynder
08. marts 2006 - 09:55 #1
Det kan være muligt at kalde Java-klasser direkte fra LotusScript via en teknologi der hedder LS2J (LotusScript to Java). Du kan evt. kontakte John Dalsgaard. Han har erfaring med det. Kontakt ham eller lav et spørgsmål på http://notesnet.dk

En anden mulig er at overføre et Notesdokument som parameter til agenten. Parametre og returværdier kan så placeres i det pågældende Notesdokument.
Avatar billede wise Seniormester
09. marts 2006 - 10:16 #2
He he John må bare være den i danmark der ved noget om dette :-)

Jeg havde det faktisk oppe at vende på notesnet i august http://notesnet.dk/Notesnet/forum.nsf/0/0418CAC0BD8E56BFC125705B002FF50D?OpenDocument
Og det var på den baggrund jeg har arbejdet hen imod at have java klassen.

Faktisk havde jeg helt glemt at det netop være LS"J som John også dengang henviste til - jeg huskede blot svaret som at der skulle laves og kaldes java.

Jammen det må jo så være den vej jeg skal :-)

tak
Lasse
Avatar billede jogii Nybegynder
09. marts 2006 - 10:46 #3
John Foldager, Finn Knudsen og Jacob Tarnø arbejder også meget med Java, det var John D der bragte LS2J på banen i gruppen...
Avatar billede jogii Nybegynder
02. december 2006 - 15:33 #4
Hej Lasse, fik du løst dit problem?
Jeg husker at der er små problemer med LS2J ...
Avatar billede wise Seniormester
03. december 2006 - 21:42 #5
Ja, jeg fik det faktisk i luften, kan ikke helt huske hvad det endte med. Jeg har siden skiftet job :-)