Avatar billede troels_d_h Nybegynder
07. marts 2006 - 18:09 Der er 7 kommentarer

Hvordan undgår jeg alle kablerne til min bærbare

Jeg har netop købt en ny bærbar så nu ryger den gamle stationære ud!

Jeg skal dog have tilsluttet en del ting til den bærbare, og jeg gider ikke sætte alle kablerne i hver gang jeg flytter den.

Følgende skal tilsluttes den bærbare:

2 x printer (kabler er parallelkabler)
1 x trådløs tastatur + mus (mulighed for USB samt traditionel tilslutning med 2 stik)
1 x Netforbindelse

Jeg pt. ingen trådløs forbindelse

Kan jeg samle alt dette i en adapter som tilsluttes den bærbare via USB? - og hvad skal der til?

Evt. hvad kræves det for at tilslutte printere og net trådløst?
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 18:19 #1
en trådløs rooter og et trådløst netkort så du får trådløst net på pc´en, og så en speciel netværksprinter, eller en gammel stationær pc sluttet til rooteren (eller også med trådløst netkort) og så slutte printeren til den. mig bekendt findes den trådløse printer ikke  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 18:21 #2
Er der ikke tastatur på den bærbare ?
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 18:26 #3
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 18:27 #4
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 18:33 #5
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=18516
altså en trådløs router (link herover) sat til dit internetmodem,
en printerserver (link lidt længere oppe) som du sætter printeren til, printerserveren sætter du så til rooteren. alle pc´er på dit netværk kan så printe.
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 18:39 #6
det ser ud til nogen printerservere også kan køre trådløst c",)