Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
07. marts 2006 - 15:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Apache2,mysql5 og php5- Link til vejledning der VIRKER søges..

Hej,

Efter at have prøvet at installere Apache,MySQL og PHP må jeg spørge de kloge til råds..

Jeg har prøvet to vejledninger.. Den ene går ud på manuelt at konfigurere apache. Jeg fik aldrig apache, php og mysql til at virke sammen.

Den anden mulighed var at bruge en færdigkonfigureret løsning, jeg fandt på http://www.appservnetwork.com/.

Alting installeres faktisk automatisk og ser ud til at virke.

Bortset fra altså at phpmyadmin ikke virker og jeg kke manuelt kan gå ind og lege med mySql alene, men jeg kunne da lave phpfiler som kunne vises i browseren.

Der må da være nogen derude som har en vejledning der bare virker??? Det lykkedes mig for nogle år siden uden problemer vha. en vejledning fra webcafe.dk, men den er forældet nu.

Jeg skal installere det med windows XP. Jeg vil helst bruge de nyeste versioner af alle tre programmer
Avatar billede kornum Nybegynder
07. marts 2006 - 15:18 #1
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Installere det hele på en gang... Funker super!
Avatar billede kornum Nybegynder
07. marts 2006 - 15:20 #2
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Mere præcist link til dine krav omkring XP som OS...
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 16:37 #3
Jeg er ikke helt klar over om du ønsker et færdigt setup - så er der eet her der virker med det du beskriver:

http://www.wampserver.com/

Vil du derimod selv installerer ? Er der en god 'malual' her

http://www.thorsnet.dk/

Eller har du installeret og bare ikke kan få din MySqlAdmin til at virke ?
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
07. marts 2006 - 18:44 #4
Arh, hvor er det superfedt at I gider svare på mit spørgsmål.. Jeg leder efter en færdig og klar og perfekt løsning, da jeg har brugt timer på at få l.... til et fungere.. Jeg vender tilbage med point, når jeg har fundet ud af, hvad som fungerer, forhåbentlig i aften eller i nat.. Tak!
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 19:37 #5
Der er også en anden her :

http://www.wmcreation.it/index.php?action=wmservertools

som må sige, at jeg ikke kender, og derfor ikke kan give mine udtalelser om, wampserveren har jeg brugt, men i en tidligere udgave, og den virkede fortræffeligt, og kan kun mene at den er endnu bedre nu i denne sidste udgave.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
07. marts 2006 - 19:44 #6
Ibtage - ser ud til at du havde svaret på mine bønner.. Nu kan jeg da komme igang ;) Tak.. hvordan pokker giver jeg dig de 200 point..
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
07. marts 2006 - 19:47 #7
Prøvede den, men den virkede ikke.. Den sagde at mySql services allerede var installeret.. Sikkert fordi jeg har installeret den 10 gange i forvejen, men wampserver virker tilsyneladende perfekt.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 20:08 #8
Det gør du ved at jeg nu lægger et svar - som du så kan klikke på mit navn (ibtage) og klikke på accepter

Jeg ville nu også holde mig til wampserveren , da jeg havde den som begynder, havde jeg meget glæde af den.

Ja du har sikkert, og har måske stadig en del fra tidligere forsøg på installering, og får du på et tidspunktproblemer, vil jeg anbefale dig at rydde grundigt op og så foretage en ny install af wamp-serveren
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2006 - 10:08 #9
Tak for point