Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 12:15 Der er 89 kommentarer og
1 løsning

Tilsvining af artikler

Kan i dag se mine to artikler er tilsvinet af brugeren "huset2"

http://www.eksperten.dk/artikler/914
http://www.eksperten.dk/artikler/915

Tjekker man denne bruges profil, så fremgår det, at han KUN har deltaget i én tråd!
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_part=huset2&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Ergo kommer jeg frem til, at denne bruger ene og alene er oprettet for at tilsvine.
Gad vide om ikke denne profil ligger bag en del af vores tilsvininger herinde. Dette kunne vel hurtig afgøres coadmins?

Mon ikke det er samme bruger der sviner Stigers
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=john_stigers&option=karma

Dette får mig til at stoppe med at levere artikler herinde omgående!
Hold kæft en børnehave!!!!
Avatar billede Six Nybegynder
07. marts 2006 - 12:49 #1
Hej huset - jeg vil gerne lige komme med mit syn.

For det første, jeg forstår slet slet ikke at du gider tage dig af sådan en klaphat. Dine artikler får gode karakterer af reelle brugere, og derfor tror jeg faktisk godt at majoritetn af brugere der vælger at læse dine artikler kan gennemskue at huset2 prøver at smøre smuds på dig. ;D - Ved at du stopper med at skrive artikler opnår han jo præcis det han vil.

For det andet, synes jeg absolut ikke du skal stoppe med at skrive dine artikler. De er jo gode i manges øjne.

Og jeg vil give dig helt ret i at en bruger som huset2 burde lukkes, hvis det er beviseligt at denne kun har til formål at ødelægge det for andre brugere herinde på E.

Jeg kan sagtens se det fra din side, at du sidder og bruger laaang tid på at lave gode artikler, og så kommer der en hat, der bare får lov til at smide dårlige karakterer på dem, udelukkende for at "svine" dig. Det er ikke fair forretning. - Men du skal stadig ikke lade dig gå på af det, grin af ham istedet. Det er ham der sidder og spilder sin tid, ikke dig :D

Jeg håber du fortsat vil skrive artikler og være behjælpelig på eksperten. :D
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 12:55 #2
Tak for indlæget fjappe.

Måske ser de fleste gennem fingrene med kommentarer som "huset" har smidt, men jeg synes stadig det er noget svineri. Et er at tildele os tøsedrenge karma uunderskrevet, men når de også starter på vores artikler så skal de trække en linie.

Det er simpelthen for nemt at oprette profiler herinde, og dette ene og alene med formål at smadre andres profiler. Dette skal vi så bare acceptere eller forlade biksen. Men de personlige karma tildelinger kan de fortsætte med, men artikel delen skal de sgu holde sig fra!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 13:53 #3
For pokker da... ignorer dem!

Jo mere der brøles op om sådanne ting, jo sjovere synes nogle det er at misbruge systemet. Det har en selvforstærkende effekt.

Så med mindre du bevidst forsøger at fremprovokere sådanne situationer (hvilket på et niveau gør situationen selvforskyldt), bør du blot lukke øjnene.
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 13:58 #4
Vil ikke se mit arbejde trådt på. Det er en tydelig handling ene og alene for at svine, og det holder ikke nanoq
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 14:30 #5
Men hvorfor tror du, de synes det er sjovt at "træde på dit arbejde"? - det er da så larmende nærliggende.

Det er ingen tilfældighed, at det netop oftest sker for de, der konstant brokker sig over systemet. Ignorer det... så holder det stille og roligt op. Så længe de konstant bringer emnet op til debat, tiltrækker du netop de personer, der synes det er sjovt at misbruge systemet. Som jeg skrev, er det selvforstærkende.

Først når folk lærer at ignorere de få, der ikke kan finde ud af at benytte systemet, begynder det at fungere ordenligt, og uden alt for meget larm.
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 14:32 #6
Ja, vi ser alle forskelligt for sagerne
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 15:06 #7
huset: ignorer det karma - det kan jo ikke bruges til noget.
De artikler har jeg fået at vide var rigtigt gode - men nu kan jeg så desværre ikke tjekke dem ud :(
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 15:13 #8
esuger> Velkommen til eksperten :D

Hvem har sagt de er gode når du er ny bruger heirnde?
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 15:15 #9
har læst div. spørgsmål herinde og fundet mange brugbare svar inden jeg blev bruger.
Tror det var i et spørgsmål det blev kommenteret.
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 15:19 #10
Det kan du jo så takke dem der chikanere for
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 15:23 #11
Ville næsten ønske jeg kunne ;)
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 15:24 #12
Men når de beskytter sig bag anonymiteten er det sgu lidt svært du :D
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 15:31 #13
esuger, Jeg tror nu, du tidligere har fungeret under et andet brugernavn.

Du er oprettet i dag, og det første du gør, at at deltage i en tråd omhandlende karma. Well... snak om anonymitet... ;)
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 15:34 #14
Ja det er så op til dig at bedømme - men det var et af de øverste emner i spørgsmålsoversigten - derfor hoppede jeg herind :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 15:36 #15
well... jeg bemærkede også du valg af nick. Man må formode, at der ligger noget bag.
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 15:37 #16
Som med huset2 :D

Forstår du snart min point nanoq
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 15:37 #17
(og så fremgår spørgsmål i denne katagori, svjv ikke i listerne, med mindre man specifikt opsøger kategorien) ;)
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 15:39 #18
Kommentar: huset
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 15:39 #19
huset, jeg bryder mig heller ikke om anonymitet, når det kommer til brugere. Jeg ville ønske, alle var anført med både navn og adresse. :)

Men når det kommer til karma, mener jeg jo stadig den skal være anonym - endda mere end den er i dag, da jeg også mener muligheden for at afgive begrundelse skal fjernes. Men den holdning kender du vel efterhånden ;)
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 15:41 #20
Så forklar mig hvorfor der er navn på tildelinger i artikelsystemet
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 15:43 #21
huset: forveksl mig endelig ikke med huset2 - er SLET ikke af samme støbning!
Jeg giver begrundet kritik hvis det er nødvendigt, og anonym karma kan jeg og andre ikke bruge til en skid.
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 15:44 #22
Synes bare du virker som "gammel i gårde" hvis du kan følge mig.
Herinde stoler jeg kun på én og max to personer
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 15:45 #23
nanoq> enig! hvis anonym karma skal kunne fungere korrekt og brugbart, skal det ikke være muligt at skrive kommentarer.
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 15:52 #24
Gud fader bevarres!!

esuger har allerede modtaget den første anonyme tildeling.
Karma systemet virker bare optimalt ikke nanoq
Avatar billede Six Nybegynder
07. marts 2006 - 15:55 #25
Så fik man da lige reddet sig en dårlig karma haha... :D - de må more sig gevaldigt.
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 15:55 #26
hæhæ - kan kun sige een ting: LOL

GGG
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 15:57 #27
fjappe> det er 100% sikkert en og samme person der kun sidder og giver dårlig karma til alle han støder på!
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2006 - 15:58 #28
Med tanke for injurier er mit "ene" bud huset2
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 16:06 #29
Kommentar: huset
07/03-2006 15:41:06 Så forklar mig hvorfor der er navn på tildelinger i artikelsystemet

<- Det synes jeg bestemt heller ikke er heldigt skruet sammen. Men her tror jeg, man skal lave en adskillelse. Man skal ikke kalde anmeldelserne af artikler for "karma". Kald dem slet og ret for "anmeldelser". Her har den OBJEKTIVE anmeldelse jo en reel værdi, da der kan (og bliver) pointeret konkrete fejl og mangler i artiklerne - som så efterfølgende rettes. Det er for så vidt smart nok. Og derfor anser jer heller ikke disse kommenterer for "karma" - selvom de har fået dette misvisende navn.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 16:08 #30
esuger, nu har du så bevist, at du ikke er bedre end de andre anonyme brugere. Tak for karma :)

(og nej... du får ingen igen, da jeg altid afholder mig fra at give karma i denne type dikussioner) :)
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 16:11 #31
nanoq> jeg har endnu ikke tildelt dig karma?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 16:11 #32
Og så lige... hvis esugers karma havde været uden kommentar, ville jeg bedre kunne tage den alvorligt. Med kommentaren tydeliggøres blot, at den ikke skal tages alvorligt, da den tydeligvis er skrevet af en bruger, der ikke forstår meningen med karmasystemet. :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 16:12 #33
esuger, fint nok... så er der blot én der udgiver sig for værende dig.

Karmaen henviser til denne tråd, og begrundelsen er mine "beskyldninger". Den eneste jeg har beskyldt for noget her, er dig (jeg "beskylder" dig jo for, ikke at være helt grøn) ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2006 - 16:13 #34
jeps... jeg ser din seneste karma... og undskyld misforståelsen :) (de ville ikke kunne ske, hvis man fjernede muligheden for at give kommentarer) ;)
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 16:16 #35
http://frip.dk/esuger/nanoq.JPG - sådan bare for at bevise det
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 16:19 #36
nanoq det er ok
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 08:37 #37
Kommentar: nanoq

LOL!!
Nu kan du måske snart se problemet med karma nanoq :D
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 11:26 #38
huset, nej... jeg synes det fungerer udmærket. Dog er der plads til forbedringer (som feks. fjernelse af mulighed for kommentar, samt fjernelse af mulighed for at se de enkelte karmatildelinger - som nævnt så mange gange, er kun gennemsnittet interessant).

Jeg er da overbevist om, at de der giver mig dårlig karma, er de der mener jeg har fortjent det. Jeg VED, at det giver øretæver at blande sig i netop diskussioner som dette. Så at nogle giver mig dårlig karma, er både forventet og acceptabelt. Jeg har jo selv bedt om det, netop ved at være deltagene her.
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 11:33 #39
Hvis ikke der er kommentar mulighed, hvordan skal folk så reflektere over de tildelinger der må komme og herefter rette sig efter dem?

Der har ikke været andet end ballade siden karma kom til, og der har stille og roligt trukket eksperten ned i bavlens mudderpøl. Nok tildels pga mange brok tråde, men disse opstår jo udfra karma featuren. Væk med karma og væk med muligheden for at kunne svine hinanden til.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 11:42 #40
Hvis der ikke er mulighed for at se kommentarer - eller de enkelte tildelinger, så har man netop mulighed for at bruge karmasystemet, som det er TILTÆNKT. Man skal kigge på helheden. Den enkeltes mening er uvæsentlig. Men har man et meget lavt gennemsnit, bør man revidere hele sin færden og opførsel på Eksperten.

Uden mulighed for at se kommentarer (og enkelte tildelinger), er der heller ingen anledning til at bitche over enkelte brugere. Det vil fjerne rigtig meget af den brok og ballade, som karmasystemet i dag er skyld i. Og karmasystemet vil kunne BRUGES til noget.
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 11:49 #41
Hmm!

"Den enkeltes mening er uvæsentlig. Men har man et meget lavt gennemsnit, bør man revidere hele sin færden og opførsel på Eksperten."

Det vil sige, at hvis en chikane profil herinde opretter 10 stk konti og med disse tildeler dig megetdårlig karma med alle ti, så trækker dette din % brutalt ned, og dette skulle give dig et realistisk billede af dig som person, og du skal herefter tage dette til efterretning?

No way nanoq! :)

Anonym tildeling er til at lukke op og puste grise i :D
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 11:54 #42
Selvfølgelig kan systemet misbruges. Det kan alle systemer. Men det vil være ret enkelt at lave begrænsninger der tjekker på ip/cookie, der hindrer dette. Evt. manuel procedure i coadmin system.

Selvfølgelig kan det STADIG misbruges/omgåes, men det vil være så besværligt, at jeg ganske enkelt ikke tror på, det vil være et reelt problem.
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 11:59 #43
Tror du ville blive overrasket hvor langt folk vil gå for at "skade" andre
Jeg ser bare ikke logikken i, at have et system på E der er årsag til så megen uro.
Bedre værktøj for tøsedrengene ikke i form af karma.

Væk med karma - væk med balladen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 12:05 #44
Jeg tror ganske enkelt ikke det vil være så interessant at benytte karmasystemet til "tilsvining", hvis der ikke kan kommenteres, og man ikke kan se den enkelte karma.

Med kommentarer - og selv hvis der bliver vist brugernavn på tildelingen - er det jo nøjagtig lige så nemt at udnytte systemet. Der kan stadig oprettes 10 brugerprofiler. Den største forskel er, at det vil skabe mere unødvendigt debat, samt "hævnkarma".
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 12:25 #45
Får du provision pr tildelt karmatildeling :D
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 13:21 #46
Den forstod jeg så ikke?
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 13:38 #47
Siden du snakker så godt for det skal blive
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 13:50 #48
Det gør jeg kun, fordi jeg synes karmasystemet er en ganske udmærket ide. Det skal blot tilrettes lidt.
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 14:04 #49
Så skulle der opstilles en afstemning for og imod karma og forslag til hvordan skidtet skulle virke. Det er ikke bare 10 mennesker der skal bestemme den røde tråd med karma
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 14:24 #50
Hvorfor ikke? - Eksperten er jo ikke et demokratisk forum, hvor alle har medbestemmelse.
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 14:29 #51
Dvs sige eksperten er et diktatur hvor en mand bestemmer vandets gang?

Ville det ikke være optimalt den alm bruger fik lidt indflydelse?
Det er da den alm bruger der skal "døje" med karma og ikke administratoren der ikke selv bruger sitet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 14:43 #52
Næh... Det vil sige, at Eksperten er en hjemmeside, på linie med 99.9% af alle andre hjemmesider, hvor en person eller en virksomhed bestemmer hvad der skal ske.
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 14:45 #53
Yep og den fremgangsmåde giver klart megen glæde :D
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 16:02 #54
Ja... de fleste er jo ganske godt tilfredse med Eksperten. Det ER jo kun en lille håndfuld, der altid klager ;)
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 16:18 #55
Mon du kan samle 20 der er tilfredse med eksperten udover dig og Arne_v måske :D

Er sikker på jeg kan samle 100 der gerne ser karma forsvinde
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2006 - 17:52 #56
Husk på, at folk der er tilfredse, sjældent råber op om det. Sådan er det i den virkelige verden, og sådan er det på Eksperten. De benytter blot Eksperten til det, den er beregnet til - udveksling af IT viden. Langt størsteparten har slet ikke taget STILLING til spørgsmålet om karma, det det for dem er så utroligt ubetydeligt. For de fleste er det eneste der tæller, om de kan få besvaret deres spørgsmål.

Man kan sagtens holde brandtaler, og få de der ikke har taget stilling, til at tage stilling i éns favør. Det er en metode bla. politikere benytter i stor stil. Det er bla. derfor, det faktisk slet ikke er en god ide, at lægge nogle typer spørgsmål ud til folkeafstemning. ;)

Arne og jeg, er nogle af de meget få, der rent faktisk tilkendegiver, at karmasystemet slet ikke er en så dårlig ide. Jeg er af den klare overbevisning, at positiv indstilling over for systemet, er det der skal til, for at få det til at fungere. Brok hjælper meget meget sjældent.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 04:10 #57
Jeg er ret sikker på at flertallet af E brugere ikke engang har opdaget
at karma systemet eksisterer.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 08:26 #58
Sjovt nok er I de eneste der efterhånden snakker godt om systemet
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 09:02 #59
huset, behøver jeg gentage mig selv?

"Husk på, at folk der er tilfredse, sjældent råber op om det. Sådan er det i den virkelige verden, og sådan er det på Eksperten. De benytter blot Eksperten til det, den er beregnet til - udveksling af IT viden. Langt størsteparten har slet ikke taget STILLING til spørgsmålet om karma, det det for dem er så utroligt ubetydeligt. For de fleste er det eneste der tæller, om de kan få besvaret deres spørgsmål."

De tilfredse og de ligeglade, har jo ikke behov for at råbe op - da der netop ikke er noget de ønsker ændret.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 09:48 #60
"De tilfredse og de ligeglade, har jo ikke behov for at råbe op - da der netop ikke er noget de ønsker ændret."

Lever du i en anden verden?
Dete r netop ikke kun en lille gruppe der klager. Måske skulle du lave en søgning, og se hvor mange der klager over karma.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 10:25 #61
Jo... det er kun en lille gruppe, set i forhold til antallet af brugere på Eksperten.

Hvis din verden er et sted, hvor man tror "de der larmer, har ret" - ja, så lever jeg i en anden verden. Det er et almindelig kendt faktum, at det er de med en negativ holdning til tingene, der altid råber op. Derfor er de oftest de mest synlige, selvom de langt fra udgør flertallet.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 10:39 #62
Er der ingen der "tør" råbe op, så sker der heller ingen ædringer. Du sidder vel ikke med den overbevisning at det kun er 10 profiler herinde der ikke kan lide karma?

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=Karma&x=8&y=1

Du kan lovprise karma herfra og til jul uden det ændre min opfattelse. Dig og Arne er pt de eneste der har noget til overs for denne feature, men jeres mening er måske vigtigere end flertallet?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 10:47 #63
Jeg er ret overbevist om, at vores mening ER flertallet.

Som jeg snart har skrevet RIGTIG mange gange, er det helt normalt, at det kun er de der vil brokke sig, der råber op.

Jeg er af den mening, at det er de der konstant brokker sig, der er det reelt ødelæggende for Eksperten. For rent faktisk fungerer Eksperten godt! - når man opretter et spørgsmål, får man som regel brugbare svar. Alt andet, kan for så vidt være fløjtende ligegyldigt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 10:48 #64
flertalletS
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 10:51 #65
http://www.google.com/search?q=Karma+site:exp.dk&hl=da&lr=&start=50&sa=N

"jeg er af den mening, at det er de der konstant brokker sig, der er det reelt ødelæggende for Eksperten"

Så ødelægger mange sitet
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2006 - 10:54 #66
Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

Som karmasystemet er indrettet nu, er det for nemt at misbruge den regel.
En bruger kan gentagne gange kalde en anden for spasser, røvhul og værre ting uden at coadmin kan deaktivere denne person.

Så tænk lidt over om karmasystemet ikke burde laves om - eller afskaffes....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 11:31 #67
John, jammen, vi er jo helt enige. Jeg mener bestemt det skal laves om, så der ikke længere er mulighed for at afgive kommentarer. :)

Jeg synes ingen grund der er til at afskaffe det, da det da er en ganske sjov lille feature. Man skal blot ikke lægge mere i det, end godt er.

huset, nu du er i gang, kan du så ikke lige lave en statistik ud fra de spørgsmål, der viser hvor mange gengangere der er blandt deltagere i de tråde?
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 11:55 #68
Det kræver arbejde så orker jeg sgu ikke.

Men lev du bare i fantasien, at det er en lille gruppe.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 12:04 #69
Du læser ikke hvad jeg skriver. Men nok om det. Jeg orker ikke at blive ved med at gentage mig selv.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 17:13 #70
Det ved jeg nu ikke, men har taget konsekvensen. Har stoppet support herinde indtil det sker fremskridt. Vil stadig færdes herinde, men stopper med at løse folks problemer.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 17:42 #71
Nanoq>
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=nordicwolf&option=karma

Se hvad dit elsket karma system gør ved folk der på INGEN måde har brokket sig eller generet andre. FØJ for fanden siger jeg bare!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 18:09 #72
Og derfor skal der ikke være kommentarer på karmaen.

Men igen... at han har fået så meget dårlig karma, hænger med garanti sammen med, at ca. lige så mange synes der er noget galt med måden han agerer på Eksperten på. Der skal en eller anden form for motivation til, før de giver dårlig karma - om begrundelsen er berretiget eller ej, kan hverken du eller jeg tage stilling til. Det kan kun afsenderen. Og vedkommende mener helt sikkert der er en grund.

Havde alle tildelinger af dårlig karma, blot været umotiverede vildskud, ville en fyr som Arne jo også have en dårlig gennemsnitlig karma. Det har han ikke... tværtimod. Og hvorfor? - tjaah.. der er ikke ret mange der har noget at sætte en finger på, mht. til hans færden på Eksperten. Og det er jo et strålende eksempel på, at systemet rent faktisk virker.

(og igen... kommentarerne er uvæsentlige. Det eneste man opnår med kommentarerne, er brok og diskussion. For når muligheden ER der for at formulere en sviner, til en man i forvejen vil give dårlig karma - ja så er sansynligheden også meget stor for at det sker - og endda at det sker i en grad, så almindelig netikette ikke overholdes.)
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 18:26 #73
Find ET sted denne bruger genere nogen?

Anonym karma er en krysters holdeplads! Tør man ikke stå ved sin mening, så synes jeg man skal holde sin k****

Tager hatten af for en som tør være, og står ved sig selv
- og samtidig ikke tager sig selv mere alvorligt, end godt er."
men at tøsedrengene gemmer sin bag muligheden for anonym karma er tilgrin nanoq.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 18:31 #74
Jeg ved godt du før omtaler IDG og deres ret til selv at bestemme hvad man må ikke ikke på på eksperten, men jeg faldt over dette

Du må ikke ”krænke en andens ære” ved f.eks. at sige noget, som kan få andre til at se ned på en person (straffelovens §§ 267, 269-271). Dette gælder også på hjemmesider og i e-mails. Rent juridisk skelner man mellem ”ringeagtsytringer” og ”sigtelser”. En sigtelse er en konkret beskyldning om, at en person f.eks. er en ”tyveknægt”, ”narkoman” eller ”morder”. Hvis nogen skriver på deres hjemmeside, at du f.eks. er en tyveknægt, så skal de kunne bevise dette. Ellers kan du få rettens ord for, at det ikke er korrekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 18:46 #75
Landets love gælder ogsaa for E.

Enhver kan lave en politi anmeldelse. Og jeg er 112% sikker paa at IDG vil
samarbejde fuldt ud med politiet.

Men jeg vil tro, at der skal noget til førend politi/domstole vil tage sagen.

Almindelige "fjols", "tåbe" etc. tror jeg ikke er nok.

Den anmeldelse du fik for nogle måneder siden kunne måske have ført
til en sag.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 18:55 #76
Derfor skal regel om sober tone vel overholdes?

Sober tone er vel ikke tekst som fjols, tom lejlighed under håret osv osv?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 19:25 #77
korrekt

IDG/coadmins skal tilse at E's interne regler overholdes

og saa vidt jeg ved er der faktisk blevet slettet en del karmaer fordi
teksten strider mod den regel
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 19:49 #78
1.
snøft snøft tag en tudekiks http://www.eksperten.dk/spm/693237

2.
Ønsk dig et tshirt til jul med teksten tude fjæs !! personen bruger meget tid på og undersøge om folk har spørgsmål åbne hvilket han gør folk opmærksom på i deres spørgsmål generelt ,kan vi få noget respons osv ,læs andres kritik om denne bruger !! iøvrigt siges at denne bruger kører under flere logins ? Sagt med andre ord point liderlig person !!

3.
spm/687152 Kommentar: huset 11/02-2006 11:04:05 Forbandet svineri! BLAND DIG UDENOM

4.
Mage til fjols skal man da lede længe efter.

5.
Han er typen, som kæfter op på afstand, for derimod på to mands hånd, at trække sig krybende tilbage - kort sagt en sølle individ, som søger bekræftelse på nettet, ved at punke alle andre, som ikke overholder hans egne selvopfundne regler... nå ja, selvfølgelig ikke dem som han følger en fælleskab med.

6.
http://www.eksperten.dk/spm/678350 Du må have en meget lav intelligens, når du bliver ved og ikke fatter hvad folk skriver til dig... Det kører bare ikke for dig. Der må være en tom lejlighed oppe under taget. / Du ved godt hvem jeg er

7.
En bette arrogant skiderik, som har nogle åbenbare sociale mangler.

8.
hva fanden!

9.
Baaah hvor er du dog usmagelig dum og fremfarende og pointliderlig og klam at høre på

10.
Som en anden har skrevet "En klaphat, der burde bruge mere tid på at give hjælp, end at bekymrer sig om noget så ligegyldigt, som eksempelvis denne karma." hold ferie hvor en hat!

11.
Er du nu vi skal brække os over dig?

12.
En klaphat, der burde bruge mere tid på at give hjælp, end at bekymrer sig om noget så ligegyldigt, som eksempelvis denne karma.

13.
Fjols

14.
ingen propel

15.
Ok. En til at stikke op hvor solen aldrig skinner :) Der ser lidt ud som du skriver dine egne "gode" karma. Efter at have "kendt" dig et ½ års tid på E fatter jeg ikke at du har fået god karma af kalp, micplus og boxer??? Du er E's værste ubehagelighed.

Så forklar mig hvor disse svinerier ikke for længst er væk?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 20:04 #79
hvorfor spoerger du ikke en tilfaeldig person paa gaden - hvor pokker
skulle jeg vide det fra - maaske er de ikke anmeldt - maaske synes den
coadmin som behandlede anmeldelsen at de ikke overtraadte reglen - maaske
var der en helt tredie grund

jeg ved kun at der er blevet fjernet karma'er p.g.a. anmeldelser
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 20:11 #80
Det var for at illustrere regl om sober tone ikke holdes altid
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 20:24 #81
det er vist ikke nogen hemlighed

der bliver engang imellem lagt nogle mindre pæne karma tekster

der bliver også en gang imellem lagt nogle mindre pæne indlæg i tråde

og blandt dine eksempler er der nogen som jeg synes overtræder reglen og nogen
som ikke gør det
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 20:26 #82
1, 2, 3, 4, 8, 10, 11, 12, 13 og 15 kommer under ingen omstændigheder ind under overtrædelser af straffeloven. Nogle af dem er ikke god netikette. Om de skal slettes, er alene noget der afgøres af coadmins. Jeg ser faktisk ingen af dem jeg lister, som værende specielt grove.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 20:27 #83
Hov... jeg glemte 14'eren... den er jo absolut ikke grov. Med mindre du er en helikopter, og er meget stolt af det ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 20:39 #84
der er folk jo forskellige - jeg ville klart mene at 1 og 2 skulle slettes - det
er ikke en tone som hører hjemme på et IT forum
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 20:45 #85
arne, ja... de overskrider god netikette. Ingen tvivl om det.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 21:12 #86
Kommentar: nanoq

Du mener ikke ord som fjols, klaphat osv er under overtrædelse af sober tone osv

"Du må ikke ”krænke en andens ære” ved f.eks. at sige noget, som kan få andre til at se ned på en person"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2006 - 21:20 #87
Det mener jeg faktisk ikke det er. Det er nogle maleriske udtryk for en persons subjektive holdning til en anden. Det er naturligvis ikke rart, når andre mener man er et fjols. Men æreskrænkende? - ansolut ikke.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 21:40 #88
Æreskrænkende er vist en personlig vurdering, men jeg synes ikke dette høre hjemme på eksperten, og det samme med et systrem der tillader chikane eller anden form for provokationer mod andre brugere. Det er simpelthen under lavmålet man dagligt skal finde sig i disse i mere eller mindre grad tilsvininger.
Man kunne "næsten" fristes til at sige, at man kunne ønske sig at se dig blive udsat for det (ikke venlig tanke beklager)
Så kunne det være du fik et andet syn på karma. Man behøver ikke være "hadet" herinde for at opnå denne form for chikane. Alle der bare en enkelt gang stikker snuden fra, ja han bliver nakket omgående!

Sådan ser du på det nanoq, men kan ikke lade være med at bemærke en vis undertone af provokation, men det er også fair.

Synes dog ikke der er så mange der er enig med dig i karma systemet men nok debat om dette nu.

Support er stoppet et stykketid eller for good, for det her er sgu en grad for plat efterhånden
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 21:42 #89
.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2006 - 21:59 #90
Vil dog lige sige tak for SOBER debat :D