Avatar billede k-real Nybegynder
07. marts 2006 - 10:54 Der er 11 kommentarer

installation af windows

jeg vil gerne installere windows xp. Først og fremmest vil jeg gerne først formatere min harddisk, altså starte helt forfra.

Når jeg sætter windows cd´en i og genstarter pc´en, trykker jeg på F11 og vælger at boote fra cd-drevet, men pc´en starter alligevellet op som den plejer? plejer der ikke at komme et eller andet før windows starter, noget med en bå baggrund, hvor man kan vælge at formatere, og derefter installere windows?

En der kan hjælpe...
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. marts 2006 - 11:00 #1
Hmm jeg gjorde det selv i sidste uge.
Men jeg bad den ikke om at boote fra cd-drevet.

Den fandt selv ud af at det var en boot-cd.
Og så under opstarten holdte den en pause på 5-10 sek hvor jeg skulle trykke på en tast for at køre installationen.

Du har ikke prøvet bare at smide den i først?
Avatar billede k-real Nybegynder
07. marts 2006 - 11:02 #2
nej det har jeg ikke, men den skriver det samme på min, det der med at man skal trykke på en tast for at boote, men derefter starter windows bare normalt op....
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. marts 2006 - 11:06 #3
Hmm har du prøvet at trykke som en gal til den fatter det?  :D
Avatar billede k-real Nybegynder
07. marts 2006 - 11:08 #4
har lige prøvet bare at sætte cd´en i, hvorefter den gjorde det samme som de andre gange. skrev at man skulle trykke på en tast for at køre installation...
Avatar billede k-real Nybegynder
07. marts 2006 - 11:10 #5
Nu vil jo jo gerne formatere pga. viruser.. kunne det tænkes at mit tastatur ikke virker under opstart?
07. marts 2006 - 11:37 #6
... hvis det er et USB baseret staveplade (=tastatur); jo så vil den ikke kunne bruges i dette tilfælde...
07. marts 2006 - 11:38 #7
Avatar billede skovge Novice
08. marts 2006 - 10:15 #8
Jeg bruger altid FDISK før en reinstallation - det virker hver gang.  :-)
http://www.fdisk.com/fdisk/
Avatar billede skovge Novice
08. marts 2006 - 10:16 #9
Hov, skal nok lige huske at nævne, at det kun er hvis du ønsker at formatere hele drevet - emn det skriver du jo også er tilfældet her.  :-)
17. marts 2006 - 12:55 #10
Stadig aktuelt ?
29. marts 2006 - 18:52 #11
Status ???