Avatar billede kedde65 Praktikant
01. maj 2001 - 21:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

The account is not authorized to login.....

The account is not authorized to login from this station...

Dette er beskeden jeg får når jeg forsøger at kontakte en anden workgroup i netværket.
Problematikkene r at jeg er koblet til kollegienettet og har så selv et lille domæne, når jeg går ud fra mit domaine og forsøger at kontakte den workgroup, der indeholder resten af kollegiet så får jeg den ovenstående besked.
Er der nogle gode forslag så modtages de gerne....

Kedde
Avatar billede ghanic Nybegynder
01. maj 2001 - 22:12 #1
Længe siden jeg boede på kollegie. Måske kan du bruge dette:

1. Sørg for at dit username/password på eget domæne er magen til dem på kollegiets domæne

2. Brug connect as til kollegiets server med username:  KOLLEGIEDOMÆNE\\USERNAME
Avatar billede perla Nybegynder
01. maj 2001 - 22:40 #2
Lyder som om brugernavnene er begrænset til at kun kunne logge fra bestemte PC\'er. Man kan på hver PC specificere hvilke Pc og brugere der kan logge på en given PC.

-Per
Avatar billede kedde65 Praktikant
01. maj 2001 - 23:27 #3
Ingen af delene holder 100 %. Jeg har før kunne komme i kontakt med kollegie workgroupen uden problemer med den samme opsætning.
Den eneste ændring er at jeg har skiftet fra en hub til en switch og det burde ihvertfald ikke have noget med sagen at gøre.
Avatar billede perla Nybegynder
01. maj 2001 - 23:32 #4
Hvad er ændret siden du kunne det ?
Kan have noget at gøre med at du logger ind i domainet, prøv at logge ind localt på PC og konnecte dig igen.

-Per
Avatar billede kedde65 Praktikant
01. maj 2001 - 23:40 #5
Jeg mener ikke jeg har lavet nogle ændringer...jeg kan ihvertfald ikke komme i tanke om nogle.
Problemet gælder iøvrigt for alle computere i mit netværk.

Det giver ingen ændring at logge ind lokalt
Avatar billede kedde65 Praktikant
01. maj 2001 - 23:42 #6
Jeg kan sagtens pinge de andre computere på kollegienettet, og jeg kan ved at skrive \\\\computernavn i run boxen få kontakt med en computer.
Problemet er kun når jeg skal se alle computere  igennem Network Neighborhood
Avatar billede Techwork Praktikant
02. maj 2001 - 00:04 #7
Hvilket OS køre du på din PC..?
Hvad er du logget på din egen PC med administrator eller hva..?
Avatar billede kedde65 Praktikant
02. maj 2001 - 00:18 #8
jeg er logget på som en bruger der er administrator på alle maskiner og iøvrigt også domain administrator.
Jeg kører winnt 4.0 på alle maskiner. 2 servere og en workstation
Avatar billede Techwork Praktikant
02. maj 2001 - 00:23 #9
Hvad hvis du prøver at logge ind som guest, kan du så heller ikke browse rundt i de andre workgroups...?
Avatar billede kedde65 Praktikant
02. maj 2001 - 00:25 #10
nu her imens vi har haft denne her snak igang, er der sket det at pludselig kan jeg godt komme i kontakt med resten.
Jeg har en frygtelig fornemmelse af at det er wins det er galt med.
Avatar billede perla Nybegynder
03. maj 2001 - 18:49 #11
Selv tak for hjælpen
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. maj 2001 - 19:58 #12
Ja tak for hjælpen allesammen, det hjalp bare ikke.

Kedde