Avatar billede ese Novice
06. marts 2006 - 18:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Samsung skærm og Dell dimension 9150 PC

Jeg har for 2 mdr. siden købt en dimension 9150, til den er sat en Samsung syncmaster 711 Mp skærm, som også kan bruges som TV.
Den første mdr. gik det fin men så begyndte PC at gå ned med en fejl i filen ati2dvag. Dell har nu fået mig til at indstallere vidio drivere igen, genetablere systemet, og nu skal jeg til at installere Xp fra bunden af, men det som er mit problem er at det 1. er en periodisk fejl, og 2. at de nu taler om at det kan være skærmen som ikke kan bruges. Skærmkortet i 9150 er er n Radeon X 300 SE 128 Mb Hypermemory og Radeon X 300 Se 128 Hypermemory secondary.
Kender nogen til det problem, og hvad er forskellen på et vidiokort og et skærmkort???
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. marts 2006 - 18:47 #1
Har du ikke fået en cd det med da du købte skærmen? hvis  du så installerer driveren fra den, og grafikkortdriveren finder du her:http://support.euro.dell.com/support/
Avatar billede ese Novice
06. marts 2006 - 19:00 #2
Der er installeret drivere fra Samsung og grafikkortdriveren er opdateret fra Dells hjemmeside, uden at det har løst problemet.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. marts 2006 - 19:12 #3
Så må du have fat i Dell de skal jo ikke bestemme hvad skærm du vil bruge, du har sandsynligvis købt den med 1 års afhentningservice.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. marts 2006 - 19:15 #4
Men du kan jo også prøve at gå ind i kontrolpanelet under udseende og temaer og se om din skærm er rigtigt indstillet, du må have nogle papirer på hvad den max kan indstilles til.
Avatar billede ese Novice
27. marts 2006 - 17:12 #5
Jeg lukker spørgsmålet