Avatar billede fez0 Nybegynder
06. marts 2006 - 15:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vedr. valg af trådløs router

Vi har 3 computere i huset. (2 stationære og en  bærbar)

Dene ene computer og bærbar er ret gamle. (De er på 700mhz og 550mhz)

Hvormod den ene stationær er helt ny toptunet fra dell.

(i skal nok ikke brug det til noget)
_____________________________________________________________

Jeg kunne godt tænke mig en trådløs router pakke.
Jeg går meget op i kvalitet, mærker og "hvor hurtigt det er".

Har i nogle forslag? (helst "kendte" mærker, hvis det er)
Prisen skal jo være god.

Tak på forhånd
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2006 - 15:36 #1
Der kan være et problem at få den bærbare på trådløst. Den har måske ikke PCMCIA kort, der er kompatibel med dem der kan købes i dag. Det er heller ikke sikkert, at den har USB.
Skal du have den bærbare trådløs, er det en rigtig god ide at undersøge dette først.

Jeg har selv en IBM, som jeg måtte erstatte med en nyere udgave, af netop ovennævnte årsager.
Avatar billede fez0 Nybegynder
06. marts 2006 - 15:39 #2
jeg har usb i alle computere
Avatar billede fez0 Nybegynder
06. marts 2006 - 15:44 #3
1.0
Avatar billede fez0 Nybegynder
06. marts 2006 - 15:44 #4
1.0 port i bærbaren - de 2 stationære har 2.0 usb porte
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2006 - 15:52 #5
Så må du anvende USB til den bærbare.

Router Linksys.com eller Dlink.com
Avatar billede fez0 Nybegynder
06. marts 2006 - 15:53 #6
kan man anvende usb til dem alle 3?
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2006 - 16:00 #7
Her er en dims, som kan koble den bærbare op trådløst. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240482

Der er ikke så mange USB netadaptors der også understøtter USB 1.0

Du kan sagtens anvende USB til alle 3.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2006 - 17:48 #8
Router: WRT54GL eller hvis I i fremtiden forventer at komme til at bruge IP telefoni WRT54GP2
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2006 - 09:08 #9
I skal dog lige være opmærksom på at i ikke kan køre WPA kryptering hvis i ikke køre XP på alle maskiner.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 10:12 #10
Ikke enig Kenp

WPA til Windows 98, me og 2000: http://www.wirelesssecuritycorp.com/wsc/public/WPAAssistant.do
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2006 - 10:20 #11
james_t_dk den vidste ejg ikke var kommet i gratis :) ellers har det kun været betalings programmer som ikke alle har ville være med på men takker for link.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 12:05 #12
altid til tjeneste!
Avatar billede fez0 Nybegynder
21. marts 2006 - 13:04 #13
jeg takker, men hvem gider ligge svar?
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2006 - 14:10 #14
hvem mener du skal have point.. så beder du dem om at ligge svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2006 - 16:59 #15
Hvem skal have point....
Avatar billede fez0 Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:34 #16
ingen har givet svar..