Avatar billede acgiter Nybegynder
06. marts 2006 - 15:06 Der er 11 kommentarer

tilslutning af hd

Jeg har prøvet at tilslutte en hd som slave til min pc. Men når jeg klikker ind under "denne  computer" kan jeg ikke se den?
Jeg har prøvet at flytte jumperen rundt, og har også prøvet uden. Det sjove er at når jeg går ind under enhedshåndtering kan jeg godt finde hd´en, og der står også at den virker findt.

En der ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede nva Praktikant
06. marts 2006 - 15:10 #1
Skal nok formateres under diskhåndteringen først.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2006 - 15:16 #2
Højreklik på denne computer og vælg administrer, og der stårt diskhåndteringen.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. marts 2006 - 15:21 #3
Der findes ofte installationsprogrammer på producentens HP. Seagate har f.eks. discwizard.
Jumperen skal selvfølgelig sidde rigtigt :o) Som standard skal den næsten altid flyttes:
http://www.seagate.com/support/kb/disc/ref/jumper_settings.html#block

eller lidt mere:
https://search.seagate.com/wwwsearch/wwwsearch.jsp?style=www&la=&col=www&qt=jumper+settings
Avatar billede acgiter Nybegynder
06. marts 2006 - 15:22 #4
ja...jeg kan godt se den, hvad så nu?
Avatar billede acgiter Nybegynder
06. marts 2006 - 15:23 #5
der står den er ikke-allokeret..?
Avatar billede nva Praktikant
06. marts 2006 - 15:25 #6
Der skal oprettes en partition og så skal den formateres.
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2006 - 15:28 #7
H-klik på denne computer, vælg Administrer, klik på linien: Diskhåndtering i venstre side.
I højre side:  H-klik på enheden og nu kan du vælge formatere osv.
Først herefter får den et drevbogstav og er synlig i f.eks Denne computer
Avatar billede nva Praktikant
06. marts 2006 - 15:28 #8
Avatar billede acgiter Nybegynder
06. marts 2006 - 15:29 #9
ok
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 11:39 #10
Response?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. marts 2006 - 14:34 #11
Er der liv ?