Avatar billede roddelflop Nybegynder
04. marts 2006 - 12:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mailformular virker ikke (Matts FormMail)

Er der nogen der kan spotte fejlen i den her fine formular, jeg lige har lavet? Jeg kan #¤%&#!§?* ikke se nogen fejl, men jeg kan heller ikke sende noget med den. Jeg ryger over på en fejlside (det er Matts FormMail, min udbyder benytter), som siger: "bad/no recipient".

<form style="text-align: center;" method="post" action="/cgi-bin/FormMail.pl">

<input type="hidden" name="recipient" value="minadresse@minudbyder.dk">
<input type="hidden" name="missing_fields_redirect" value="/form/fejl.shtml">
<input type="hidden" name="redirect" value="/form/tak.shtml">
<input type="hidden" name="required" value="email,navn,emne">
<input type="text" name="realname" value="navn:"><br />
<input type="text" name="email" value="email:"><br />
<input type="text" value="emne:"><br /><br />
<textarea name="tekst" rows="12" cols="25"></textarea><br /><br />
<input type="submit" value="Send din besked">

</form>

(- jeg ved godt at mailadressen ikke er rigtig i det her eksempel)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 13:15 #1
kender nu ikke Matts FormMail,men det kunne se ud som om du mangler :.... mail($to, $subject, $message, $headers);

prøv at kigge her :http://www.php.net/manual/en/function.mail.php
Avatar billede roddelflop Nybegynder
04. marts 2006 - 18:14 #2
men det er ikke php. "action" kalder cgi-scriptet FormMail.pl, som så skulle behandle dataene og sende dem. Som jeg forstår det. Men jeg er så også tilpas uvidende om det her at jeg er nødt til at spørge om hjælp..  :-)

Matts: http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html

Udbyderen B-one siger:

"For at få FormMail-scriptet til at virke, skal du bruge følgende stykke kode (som kun er et eksempel - der skal derfor rettes i diverse felter):

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>"

Altså: method="post" (tjek!) action="adressen på scriptet" (tjek!), og resten er en straightforward formular, som jeg så bare har bygget en lillebitte smule anderledes end deres eksempel. Derfor burde den vel virke alligevel, synes jeg. Meget irriterende.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2006 - 14:08 #3
Er du nød til at bruge dit webhosts formmail ??? -  du kan ikke lave dit eget script hvis du har php-adgang på dit hotel -

Jeg har et du kan få !!!
Avatar billede roddelflop Nybegynder
05. marts 2006 - 19:40 #4
Nåja, det kan jeg da også gøre så. Kom bare med det, så prøver jeg at sætte det op i stedet for.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2006 - 22:08 #5
Først kommer selve mailformen : mail.php

.....................................

<?php
if ($send)
  {
    // Mailen sendes til denne adresse.
    $recipient = "din@mail.dk";
    // Emne
    $subject = "Mail fra dit_domain's mailform";

    $message .= "Navn: $navn\n";
    $message .= "Adresse: $adr\n";
    $message .= "Postnr: $pnr\n";
    $message .= "By: $by\n";
    $message .= "Telefon: $tlf\n";
    $message .= "Mail: $mail\n";
    $message .= "WWW: $url\n";
    $message .= "Amt: $menu\n";
    $message .= "Besked: $besked\n";

    $headers = "X-Mailer: http://www.dit-domain.dk\r\nFrom: " . $mail . "\r\n";

    mail($recipient, $subject, $message, $headers);
    header("location: tak.php");
}

?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
  <head>
      <title>mailform</title>
<meta name="Generator" content=" ">
</head>
  <body bgcolor="#C0C0C0" text="#000000" link="#0000FF" vlink="#660066" alink="#FF0000">
  <center>
      <h4> Registreringsform<p>
          Jeg tilmelder mig nedenst&aring;ende  .<br><p></h4>
      <hr width="90%" style="border:dotted;">
<form method="post" onsubmit="return checkform(this);">
        <h2>Bruger Information</h2>
        <table>
        <tr><td>
    Navn:</td><td><input type="text" size="30" maxlength="30" name="navn"></td></tr>
        <tr><td>
    Adresse:</td><td><input type="text" size="30" maxlength="30" name="adr"></td></tr>
        <tr><td>
    Postnr :</td><td><input type="text" size="30" maxlength="4" name="pnr"></td></tr>
        <tr><td>
    By:</td><td><input type="text" size="30" maxlength="30" name="by"></td></tr>
        <tr><td>
    Telefon:</td><td><input type="text" size="30" maxlength="8" name="tlf"></td></tr>
        <tr><td>
    E-mail:</td><td><input type="text" size="30" maxlength="40" name="mail"></td></tr>
        <tr><td>
    www/URL:</td><td><input type="text" size="30" maxlength="40" name="url"></td></tr>
        </table>
      <hr width="90%" style="border:dotted;">
        <h2><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size="2">Tilh&oslash;rsforhold</font></h2>
        <p>
            <font face="Verdana, Arial, Helvetica" size="2">V&aelig;lg den landsdel du vil optages under:</font>
        </p>
        <dl>
            <dd>
            <font face="Verdana, Arial, Helvetica" size="2">
            <select name="menu">
            <option value="0" selected> V&aelig;lg landsdel (amt) her !</option>
            <option value="nordjylland">Nordjylland</option>
            <option value="viborg">Viborg</option>
            <option value="ringkobing">Ringk&oslash;bing</option>
            <option value="aarhus ">&Aring;rhus</option>
            <option value="vejle">Vejle</option>
            <option value="ribe">Ribe</option>
            <option value="sonderjylland">S&oslash;nderjylland</option>
            <option value="fyn">Fyn</option>
            <option value="vestsjaland">Vestsj&aelig;lland</option>
            <option value="frederiksborg">Frederiksborg</option>
            <option value="roskilde">Roskilde</option>
            <option value="storstrom">Storstr&oslash;m</option>
            <option value="k&oslash;benhavn">K&oslash;benhavn</option>
            <option value="bornholm">Bornholm</option>
            </select></font>
            </dd>
        </dl>
        <p>
      <hr width="90%" style="border:dotted;">
      <table>
      <tr><td>
        Din beskrivelse  :</td></table>
        <td>
        <textarea wrap="physical" rows="10" cols="60" name="besked"></textarea></td></tr>
<br><p>
        <font face="Verdana">
        <input type="submit" value="Indsend formular" name="send">
        <input type="reset" value="Nulstil felter" name="reset"></font></p>
      </form>
  </body>
</html>

.....................................

Så kommer tak for mail :

tak.php
.....................................

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>tak</TITLE>
<meta name="Generator" content=" ">
<meta name="Author" content=" ">
</HEAD>

<body bgcolor="#C0C0C0" text="#000000" link="#0000FF" vlink="#660066" alink="#FF0000">
<center>

<table border="0" bgcolor="#C0C0C0" class="main">
<tr align="center">
    <TD> <br><br><br><br><br><br>

<H2>Tak for din tilmelding  </H2>
<p>Hvis du ser det her er din mail registreret,<br> hvis du ikke h&oslash;rer fra mig inden 14 dage, b&oslash;r du kontakte mig, <br>da der s&aring; er sket noget uforklarligt p&aring; mailen's vej til mig.</p>

Jeg vil hurtigst mulig kontakte dig,<br>hvis der skulle v&aelig;re sp&oslash;rgsm&aring;l !</p> <BR><P>
<H4>med venlig hilsen xxxxxxxxxxxxxxxxx</H4>

      </td>
</TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 16:42 #6
Hvordan går/gik det her ?? Har 'vi' fået det til at virke ????
Avatar billede roddelflop Nybegynder
07. marts 2006 - 22:24 #7
Øhm, har ikke haft tid til at prøve, men hvis den virker for dig, gør den sikkert også i mit tilfælde. Den skal så bare tilpasses lidt.

Hvis du kommer med et svar får du nogle point.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 23:17 #8
Jo det virker ... det er uafhængig af server, blot den kan behandle PHP - og du har php-hotel
Avatar billede roddelflop Nybegynder
08. marts 2006 - 00:40 #9
Det har jeg.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2006 - 08:47 #10
Har du problemer med tilretningen - vender du bare tilbage

Tak for point