Avatar billede mandarinen Praktikant
03. marts 2006 - 13:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Modem tænder selv for computer når telefonen ringer

Hej Eksperter!

Hjælper min sigerfar med at sætte hans gamle computer op, og det går også meget godt.

Jeg har dog ET problem: Hver gang telefonen ringer, tænder hans computer!

Det undre mig meget, men formoder at det er en indstilling i modemet der gør det.

Modem: Safire 56k External Modem

Jeg kan ikke finde et program på Eicon´s hjemmeside der tillader mig at ændre på indstillingerne i modemet.

Håber at der er nogen der har en idé!
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. marts 2006 - 13:32 #1
Ind i bios og slå det fra.. Der er helt sikkert en sektion hvor det er aktiveret i.
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. marts 2006 - 13:36 #2
Hedder typisk noget med "Wake on modem"
Avatar billede mandarinen Praktikant
03. marts 2006 - 13:49 #3
Tak for det - kigger lige på det næste gang jeg er hos dem (forhåbentlig i løbet af weekenden).
Avatar billede ierikk Nybegynder
03. marts 2006 - 19:25 #4
hvis det driller for meget
hvad med at slukke for modem når det ikke er i brug
Avatar billede mandarinen Praktikant
26. marts 2006 - 13:31 #5
Tak for hjælpen dinkie - jeg kom videre på din hjælp, og beklager at jeg ikke har svaret dig før nu. Du må meget gerne smide et svar.
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. maj 2006 - 12:46 #6
Svar og beklager jeg ikke svarer før nu :)