Avatar billede punnishment Nybegynder
01. marts 2006 - 20:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde et nyt domænenavn

Hej

Jeg søger efter det perfekte navn til min side, hvor domænet også er ledigt.

Kort fortalt handler siden om folkets humør i Danmark nu (dvs. hvert dag/hele tiden). I forbindelse med det har jeg fundet frem til følgende stikord: Stemning, humør, danmark, danish, people

Men de har ikke rigtig ført mig videre til noget. Har i nogle råd til hvad sidens navn kan være?
Avatar billede double-g Juniormester
01. marts 2006 - 21:01 #1
danishmood , evt med bindestreg ?
Avatar billede punnishment Nybegynder
01. marts 2006 - 23:12 #2
det lyder da rigtig godt, andre forslag?
Avatar billede punnishment Nybegynder
01. marts 2006 - 23:17 #3
hvad med dem her? Hvilken lyder bedst, hvis de overhovedet gør?

dkmood.com
dkmood.dk (ser det ikke dumt ud?)

danishmood.dk danishmood.com, virker adressen ikke for lang? Hvad synes i?
Avatar billede mobius6 Juniormester
02. marts 2006 - 10:04 #4
vil umidelbart mene at det er lidt fjollet at have et engelsksproget domæne til et site som udelukkende handler om danskere og det danske..?

hvis det ikke lige SKAL være en .dk, men .info eller .net eller .org eller .nu
er der masser som vil passe bedre:
fx: danskerne - danskere - osv.
:-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
02. marts 2006 - 10:06 #5
selve ORDET "mood" - "danishmood" lyder/klinger heller ikke særligt godt
dennis smut!
Avatar billede punnishment Nybegynder
02. marts 2006 - 16:02 #6
mobius6> Jeg synes du har fat i noget rigtigt der, for jeg tænkte også selv på det samme. Hvis jeg lavede en med et engelsk navn, skal siden så være på dansk eller engelsk? Men nu hvor jeg gerne vil lave en på dansk til danskere, synes jeg også helt klart at det skal være på dansk, og ende på .dk/.nu

Ved bare ikke hvor populærer .nu adresser i virkeligheden er. Der er ikke så mange der er vant til at skrive en adresse også .nu i adressefeltet.

Vil lige se om danskere / danskerne er fri, men hvad siger i til
dagensdanmark (er det ikke er TV program?)
danmarknu (evt. danmark.nu)
eller noget i stil med
idag og nu
Avatar billede punnishment Nybegynder
03. marts 2006 - 15:59 #7
Hvordan lyder noget som:
citizens.dk
befolkningen.dk
indbyggerne.dk
folket.nu

Synes godt nok dansker(ne).nu lyder rigtig godt, men jeg ved bare ikke om et ".nu" domaine vil få så meget succes
Avatar billede apo Praktikant
04. marts 2006 - 15:05 #8
Avatar billede apo Praktikant
04. marts 2006 - 15:10 #9
Avatar billede apo Praktikant
04. marts 2006 - 15:15 #10
... Og nogle mere nærliggende i forhold til dine stikord:

www.folkets-humoer.dk
www.folkets-stemning.dk
www.folkets-puls.dk
Avatar billede punnishment Nybegynder
05. marts 2006 - 15:25 #11
apo> Synes du ikke navnene virker til at være en smule for lange?

folkestemning.dk lyder godt, men tror du ikke den kan misforståes (folke afstemning)?
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 17:49 #12
Et langt domænenavn er ikke nødvendigvis en ulempe. Er brugerne interesserede i indholdet kan de nok overkomme, at ramme tasterne lidt flere gange.

Den overvejede jeg også et øjeblik. Men så kom jeg til konklusionen, at hvis folk vælger at besøge en side, de tror omhandler folkeafstemning (grundet det vellignende domænenavn), er de nok ikke helt uinteresserede i at læse om hvad der rør sig i Danmark - Og så kan du måske kapre nogle flere besøgende på den konto alene ;-)

Desuden vil de fleste af dine besøgende nok komme ind på dit site via henvisninger (links) fra andre sites eller fra søgemaskiner.
Avatar billede punnishment Nybegynder
07. marts 2006 - 19:45 #13
apo lige præcis. Derfor tænkte jeg også på, om jeg ikke skulle finde et unikt domænenavn? Et som er nemt at huske og hurtigt at taste ind. Hvad siger du til den?
Avatar billede apo Praktikant
07. marts 2006 - 21:19 #14
Det er jo dig, der bestemmer hvilket domænenavn du vil bruge og hvor langt det skal være.

Min mening er blot, at hvis dine brugere/besøgende finder dit website interessant, er domænenavnets længde nærmest irrelevant. Som nævnt vil mange af dine besøgende formentlig komme ind på siderne via søgemaskiner eller links. Faste brugere, som bliver ved med at vende tilbage skal nok sørge for, at bookmarke adressen hvis de ikke vil indtaste domænenavnet hver gang de besøger sitet.

Jeg svært ved at give et eksempel på et kortere domænenavn uden, at gå over i forkortelser - Hvilket kan være svært at finde ledige domænenavne til.

Samtidig er et domænenavn, som indeholder relevante søgeord ofte en fordel i forhold til søgemaskineoptimering (Hvor et domænenavn også kan være et relevant søgeord):

Søger en bruger f.eks. på Google på ordet 'folkestemning', og dit site f.eks. har domænet www.folkestemning.dk vil du med stor sandsynlighed blive placeret først i søgeresultaterne - Det er også værd at tage med i overvejelserne.
Avatar billede punnishment Nybegynder
09. marts 2006 - 17:30 #15
Tak for hjælpen apo, du har givet mig meget at tænke over. Jeg vil arbejde lidt videre med at finde/udvælge et "sigende" navn.
Avatar billede apo Praktikant
11. marts 2006 - 17:59 #16
Velbekomme, og tak for points. Og held og lykke med at finde et brugbart domænenavn :-)