Avatar billede schrxder Nybegynder
27. februar 2006 - 16:08 Der er 2 kommentarer

Hvordan vælger jeg faste værktøjslinier i Word 2002?

Jeg vil gerne have de samme tre værktøjslinier vist i Word 2002 - og ikke andre værktøjslinier. Jeg vil gerne undgå at få tilføjet værktøjslinier, når jeg åbner andres dokumenter.

Når mine kolleger sender mig dokumenter sker det nemlig for det meste, at jeg får tilføjet et par værktøjslinier. Derved bliver udsnittet af mit skrive-læse-felt indskrænket.

Idag må jeg fravælge eksempelvis "Korrektur" og "Web" hver gang jeg får et dokument, hvilket bliver lidt kedeligt i længden.

Hvordan indstiller jeg Word 2002, så jeg udelukkende får vist de samme faste værktøjslinier?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2006 - 17:12 #1
hmmm

du kunne jo tilpasse dine linialer således at du på 3 linialer havde de knapper du har brugfor, incl knapperne fra korrektur og web. når du får tilpas vinduet op, så kan du trække knapper du ikke bruger væk fra linialerne og trække knapper du har brug for ud på linialerne. På denne måde kan du give dig adgang til de kanpper du ahr brugfor på max 3 linialer der så altid ertil råighed og hermed behøver du ikke tilføje nye
Avatar billede schrxder Nybegynder
02. marts 2006 - 12:33 #2
Et enkelt spørgsmål først: Er linialer og værktøjslinier det samme?

Jeg er ikke helt med; Jeg har pt. tilpasset mine værktøjslinier, så de indeholder de knapper, jeg skal bruge. Dem vil jeg ikke lave mere om på.

Problemet er at jeg ufrivilligt får tilføjet nye værktøjslinier, når jeg åbner andres dokumenter, f.eks. dukker web- og korrekturværktøjslinierne op, når jeg åbner andres dokumenter. Værktøjslinier, som jeg ikke bruger.

Jeg vil altså gerne indstille Word til udelukkende at vise de værktøjslinier, som jeg har valgt.

Som jeg læser dit svar, er det om at tilpasse værktøjslinierne og knapperne, eller har jeg misforstået dig?