Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 12:38 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Windows starter ikke - QDI-virus??

Hej med jer..

Jeg har for nyligt installeret Windows XP på min computer og har dermed endelig fået mit Webspeed til at fungere!!

Her til morgen ville Windows dog ikke starte.. der kom blot et hæsligt billede af en guldmedalje og teksten "Quality Design Innovation" til syne, og så skete der ikke mere :/ Medaljen hang i et bånd med de franske flagstriber. Det må da være virus?? Suk.. jeg ku ikke engang komme til at geninstallere Windows.. kunne nemlig ikke få lov at ændre opsætning, så der blev startet fra cd..

Hjæææææææææææælp!!<:'/

Snøft,
Stine
27. februar 2006 - 12:50 #1
"...kunne nemlig ikke få lov at ændre opsætning, så der blev startet fra cd..." - hvordan det ?

Generelt - XP Instalation -> http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 12:52 #2
Det er det her, jeg mener:

"Det normale er at du sætter din computer til at boote fra cd-drev det gøres ved at du går ind i BIOS (normalt ved at trykke delete straks efter start) her sætter du cd til at være first boot device."

-Stine;)
27. februar 2006 - 12:57 #3
... Ka' du slet ikke komme ind i BIOS ? - altså ikke noget med evt. virus i dit existerende XP system...

Hvis du bare ruller http://www.helgec.dk/xp-install.html - med XP CD'en i putter - kommer der så nogen besked alá "Tryk en Tast for at starte fra CD..." ?
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 12:58 #4
Kan ikke komme ind i BIOS, nej.. uanset hvor insisterende jeg trykker på delete, kommer medaljen på skærmen:/ Æu..
27. februar 2006 - 13:00 #5
Hmmm...
(Ikke mere tid lige nu...)
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 13:02 #6
Vil det være en mulighed at lave de 6 disketter, der står beskrevet i  http://www.helgec.dk/xp-install.html? Vil der blive læst fra diskettedrevet uden at det behøves angivet i det der BIOS??
27. februar 2006 - 13:06 #7
(Prøv bare...)
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 13:09 #8
Gosh, kan ikke engang regne ud, hvilket link jeg skal vælge på http://www.helgec.dk/xp-install.html.. både Windows XP, Windows XP SP1 og Windows XP SP2 monstro??<:}
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 13:10 #9
Bare når du får tid sæføli;}
Avatar billede epep Nybegynder
27. februar 2006 - 15:03 #10
Har du xp-Home eller xp-Pro
Avatar billede epep Nybegynder
27. februar 2006 - 15:08 #11
Gå ud på skrivebordet -> højreklik Denne computer -> vælg egenskaber. Her kan du se hvilken XP-version du kører med og om det er med SP1 eller SP2.
Avatar billede epep Nybegynder
27. februar 2006 - 15:44 #12
Dit diskettedrev skal sættes til at starte op først, det gør du i bios.
Læs evt. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5BLN%5D;310994
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 16:22 #13
Problemet er, at jeg ikke kan komme ind i BIOS! Og Windows starter slet ikke, så det med højreklik på skrivebordet blir osse svært... hm.. men synes jeg kan huske, at der står "With service pack 2" på Windowscden... som ligger derhjemme ved siden af den syge computer;)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2006 - 16:27 #14
"Her til morgen ville Windows dog ikke starte.. der kom blot et hæsligt billede af en guldmedalje og teksten "Quality Design " Du fik vel set de beskeder der kommer på skærmen under POST, optælling af ram, drev, etc.??
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 16:29 #15
Hmm... så kun det allerførste billede.. kan ikke huske, hvad der står:/ 4-5 linier om et eller andet.. plejer at være der, man skal skynde sig at trykke delete for at komme ind i BIOS.. Er alt håb ude?!<:/
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2006 - 16:31 #16
OK. og det med "delete" virker ikke siger du
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 16:31 #17
Nope:(
Avatar billede epep Nybegynder
27. februar 2006 - 16:32 #18
På nogle computere skal man trykke F2 for at komme i bios, det kan du afprøve når du kommer hjem.
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 16:34 #19
Også når delete plejer at virke? Tror i øvrigt jeg formåede at prøve samtlige tastkombinationer;)
Avatar billede epep Nybegynder
27. februar 2006 - 16:37 #20
Ja ok hvis du har afprøvet alle taster og delete plejer at virke så ved jeg ikke lige hvordan og hvorledes.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2006 - 16:38 #21
Det lyder godt nok sært det burde ikke rigtigt ha`med virus at gøre, er du sikker dit tastatur virker? (er det USB eller alm.) ved du slet hvad der lige nu står som FIRST BOOT DEVICE i din BIOS ??
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 16:42 #22
Synes godt nok ikke medaljebilledet så særligt autoriseret ud;) Tastaturet er vist ikke USB.. svært at afprøve det, når jeg slet ikke når til et sted, hvor jeg kan taste.. er ret sikker på at harddisken står som bootdims i biosen...
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 16:43 #23
En guldmedalje med teksten "QDI" og fransk bånd.. sært!!
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2006 - 16:48 #24
"svært at afprøve det," Det kræver nu kun at man kigger bag på computeren og ser hvor det er sluttet til. Kan du ikke få det til at virke på anden vis ville jeg fjerne strømstikket til harddisken du må heller ikke ha`noget i cd-drev og floppy-drev. Start så computeren så vil du hurtigt få en besked a.la "INTET OPERATIVSYSTEM" tryk ??? for enter setup Så bør du i ro og mag være i stand til at komme ind i BIOS
Avatar billede stiness Nybegynder
27. februar 2006 - 16:53 #25
Med afprøve mente jeg at se om der kommer bogstaver ud af det;)

Vil straks prøve det med strømbørgen når jeg kommer hjem:)) Hvis jeg altså kan finde det rette stik?<:/
Avatar billede gl.k. Nybegynder
27. februar 2006 - 17:22 #26
Quality Design Innovation... QDI er frabrikanten af dit bundkort.

http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/index.htm

Det billede du ser, hedder hos ASUS "ASUSMylogo" og er bare en "feature", som kan slåes til el. fra i bios.

Men der kommer du jo ikke ind, mener du så. Ku´jo være at det skyldes din tastatur.

vh.
Heldec har fat i noget med tastaturet
Avatar billede stiness Nybegynder
28. februar 2006 - 00:21 #27
Halløj:)

Jeg har just overstået den helt store geninstallering a puteren her, og alt virker, som det skal igen! Adgang til BIOSen opnåede jeg ved at hive stikket ud af harddisken, som Helgec foreslog det kl. 16:48:23! Jibii:))

Havde egentlig glædet mig til at kunne afsløre, at medaljelogoet ikke var tegn på virus men blot et bootlogo, der kunne slås til og fra i BIOSen... men k. har allerede været der, kan jeg se;)

Nå, men tusind tak for hjælpen til alle!! Vil prøve at huske tricket med harddiskens strømforsyning til næste gang systemet går i baglås>)

-Stine
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 07:04 #28
Ja men så lægger jeg et lille svar!!
Avatar billede stiness Nybegynder
28. februar 2006 - 12:44 #29
Og så accepterer jeg;}
Avatar billede stiness Nybegynder
28. februar 2006 - 13:23 #30
Øh, kan ikke få den til at acceptere svaret!<:/
Avatar billede stiness Nybegynder
28. februar 2006 - 13:24 #31
Der var den;)