Avatar billede cruiser79 Nybegynder
26. februar 2006 - 17:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kommer der ikke noget i min DB

Hejsa
Ja så er jeg her igen med et lille problem som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med.
Her kommer lige lidt kode:

<FORM METHOD=POST ACTION=<? echo $PHP_SELF; ?>>
<INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
<tr>
<td align="center" class="bodyText">navn: <INPUT TYPE=text NAME=navn></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" class="bodyText">email: <INPUT TYPE=text NAME=email></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" class="bodyText"><TEXTAREA NAME=besked COLS=30 ROWS=5></TEXTAREA></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" class="bodyText"><INPUT TYPE=submit VALUE="send"></td>
</tr>
</FORM>
<?php
if($skriv){
$besked = str_replace("\n", "<BR>", $besked);
$dato_array = getdate();
$dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["mon"] . "-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO `gbog` ( `nr` , `navn` , `email` , `dato` , `besked` ) VALUES ('', '$name', '$email', '$dato', '$besked');");}
?>

Dette er en stump kode fra en gæstebog.

når jeg skriver noget i den så reloadre siden sig selv som den skal men der kommer ikke noget i databasen er der nogen der kan sige mig hvorfor ? nu har jeg siddet og stirret på det hele dagen og jeg kan ikke få det til at virke.

vh Cruiser79
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
26. februar 2006 - 17:04 #1
<FORM METHOD="POST" ACTION="?post=true">
<INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
<tr>
<td align="center" class="bodyText">navn: <INPUT TYPE=text NAME=navn></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" class="bodyText">email: <INPUT TYPE=text NAME=email></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" class="bodyText"><TEXTAREA NAME=besked COLS=30 ROWS=5></TEXTAREA></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" class="bodyText"><INPUT TYPE=submit VALUE="send"></td>
</tr>
</FORM>
<?php
if($_GET["post"] == "true")
{
$besked = str_replace("\n", "<BR>", $_POST[besked]);
$dato_array = getdate();
$dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["mon"] . "-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO `gbog` ( `nr` , `navn` , `email` , `dato` , `besked` ) VALUES ('', '$_POST[name]', '$_POST[email]', '$dato', '$besked');");}
?>
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
26. februar 2006 - 17:05 #2
Du kalder $besked, $navn samt $email som ikke ved om det er POST, GET eller noget.

Så sæt $_POST[] rundt om
Avatar billede cruiser79 Nybegynder
26. februar 2006 - 17:25 #3
Genialt så lærte jeg også noget idag tak for hjælpen

kan du ikke lige skrive det som svar så jeg kan give dig dine point

vh Cruiser
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
26. februar 2006 - 17:26 #4
kommer her, og godt du lærte noget.