Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 12:10 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

har en fejl som andre åbenbart ikke har

Jeg massere af gange set at folk får vist en banner-reklame øverst her på eksperten, underligt nok har jeg aldrig i min tid på eksperten (ca. et halvt år) fået vist en banner-reklame. Jeg er selvfølgelig glad for det fordi alle hader jo reklamer - undtagen dem som laver dem :)

Plus at de øverste menu "svæver" i IE - i FF virker det fint...

Screenshot kan findes her: www.adeee.frac.dk/fejl/

  - I må sku undskylde hvis allerede er noteret, men jeg har kigget hele http://www.eksperten.dk/artikler/786 igennem uden at finde "min" fejl.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2006 - 13:02 #1
Det er givetvis fordi du er Pro medlem.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. februar 2006 - 13:10 #2
Har du Norton Internet Security på din computer?

Den har en Annonceblokeringsfunktion, som netop får det til at se sådan ud. Prøv at deaktivere den.
Genstart IE

Hvis det ikke virker, så slet IE's cache

Funktioner > Internetindstillinger > Slet filer
Sæt også hak i "slet alt offlineindhold"
Genstart igen IE
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 13:10 #3
Det er netop det jeg ikke er. Jeg har været det i ca. 2-3 måneder i træk, men er det ikke længere - denne måned er jeg nr. 162 på toplisten. Altså ikke blandt de 100.

Ergo er det en fejl :-)
Avatar billede snowball Novice
26. februar 2006 - 13:10 #4
Selv Pro medlemmer kan ikke længere få fjernet det øverste banner.

Den mest sandsynlige årsager til sådanne problemer er normalt, at man enten har installere diverse "ad-blocker" programmer, eller også at man har ændret i sin HOSTS fil sådan så diverse reklame servere peger på ens egen PC og reklamen derfor ikke vises.
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 13:12 #5
Ja jeg har Norton... Men reklamer vises fint andre steder, så nej...
Det kan heller ikke være cachen, for jeg sletter min cache omkring 4-5 gange om dagen.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. februar 2006 - 13:13 #6
Det med cachen var hvis ændringen ved deaktivering af annonceblokering ikke virkede. Har oplevet at det har været nødvendigt at slette cache før banner igen kommer frem efter deaktiveringen.

Men har du da prøvet at deaktivere den? Norton finder jo ikke alle bannere...
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 13:13 #7
Hmm, ja altså jeg har heller ikke installeret noget ad-blocker program - som sagt vises reklamer på andre sider fint.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. februar 2006 - 13:16 #8
Ja, men som jeg også siger fanger norton slet ikke alle reklamer. Men Norton har som standard aktiveret Annoceblokering

Du kunne jo altid kigge engang ;)
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 13:20 #9
Nej intet kom frem, men hvad med hensyn til den svævene menu? er det nævnt før eller er det igen et problem kun hos mig?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. februar 2006 - 13:22 #10
den svævende menu opstår når reklamen fjernes, derfor tænkte jeg meget på et ad-blocker program.
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 13:31 #11
jamen menuen svæver jo ikke i FF og der er der heller intet banner?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. februar 2006 - 13:38 #12
er det så ikke fordi du ikke har installeret flash i FF eller..?
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 13:41 #13
jo jo.. flash 8 - nyeste
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. februar 2006 - 13:44 #14
Ok, så ved jeg ikke hvorfor...
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 13:46 #15
Snowball?
Avatar billede snowball Novice
26. februar 2006 - 13:51 #16
Havde du kigget i din HOSTS fil?

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#reklamer
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 13:55 #17
jeps, har lige kigget i den.. intet underligt der :)
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 14:07 #18
nå jeg lukker, tak for hjælpen!