Avatar billede rasmusbl Nybegynder
24. februar 2006 - 16:40 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Opdeling af mit drev med partition magic 8

Har lige købt en ny harddisk på 160 GB. Hele hardisken er formatteret og jeg har installeret win xp. Det jeg ønsker er at opdele harddisken i 2 partitioner. En med win xp (20 GB) og en anden (140 GB) med data som jeg ikke kommer til at miste hvis windows på et tidspunkt skal geninstalleres. Kan jeg det med partition magic, uden at ødelægge windows installationen? Håber der en der evt. kunne lave en guide til denne "operation"...

/Rasmus
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
24. februar 2006 - 16:44 #1
det kan du nemt, der er wizard og help i PM. så det er nok lidt overkill at lave en guide

/p
Avatar billede boxer Nybegynder
24. februar 2006 - 16:46 #2
Det kan du godt. Det er faktisk simpelt.
Åbn programmet og klik på "Create a new partition"
og så er det bare at følge vejledningen.
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
24. februar 2006 - 16:48 #3
Ok, prøver så. Vil bare sikre mig at windows ikke bliver ødelagt ved at jeg mindsker/deler den partition hvor den ligger på.
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
24. februar 2006 - 16:51 #4
det gør den ikke.. du kan f.eks ikke lave den mindre end "XP" ved en fejl osv
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
24. februar 2006 - 16:53 #5
kom lige i tanke om...

du skal skifte drev bogstav på dit cdrom/dvd .. hvis det hedder d: så skal du kalde det e: ... ellers komme det nye 140 Gb drev til at hedde e: (alt dette kan du også gøre bagefter.. men du bør bare gøre det inden du benytter det nye hd drev)
Avatar billede gratis Nybegynder
24. februar 2006 - 16:57 #6
Avatar billede salihb Nybegynder
26. februar 2006 - 17:13 #7
det burde ikke være så svært
jeg bruger selv partition magic og har to harddisk
den ene harddisk har jeg 3 partitioner den anden er hele harddisken
det eneste du skal gøre er gå ind på partition magic og fortælle den hvad du vil gøre
kan du engelsk burde det ik være så svært men du skal trykke på dit c:drev og trykke make partition eller sådan nogt
så går det hele af sig selv
Avatar billede salihb Nybegynder
26. februar 2006 - 17:17 #8
det burde ikke være så svært
jeg bruger selv partition magic og har to harddisk
den ene harddisk har jeg 3 partitioner den anden er hele harddisken
det eneste du skal gøre er gå ind på partition magic og fortælle den hvad du vil gøre
kan du engelsk burde det ik være så svært men du skal trykke på dit c:drev og trykke make partition eller sådan nogt
så går det hele af sig selv
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
28. februar 2006 - 10:26 #9
Bare læg nogle svar alle dem der kommenterede så jeg kan uddele nogle point.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. februar 2006 - 10:46 #10
Der kommer et her :o)
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
28. februar 2006 - 19:28 #11
et mere