Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
24. februar 2006 - 09:17 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Spm. ang. pagerank.

Vores hjemmeside på min arbejdsplads har en pagerank på 2 på forsiden, og o på de resterende sider, når jeg ser på jobbet, men når jeg gør det hjemmefra, så er der en pagerank på 3 på alle sider.

Hvordan kan der være forskel på det?

Nu har jeg i et par dage tjekket på jobbet og hjemmefra, men det er det samme.?
Avatar billede goose Nybegynder
24. februar 2006 - 09:25 #1
Det lyder mystisk at der er så stor forskel. Det er ikke sådan, at du det ene sted henter hjemmesiden med www.domæne.dk og det andet sted med domæne.dk ?

Der er nemlig forskel på om man har www med eller ej.

/Goose
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
24. februar 2006 - 09:36 #2
Hej Goose

jeg har prøvet begge steder med og uden www, og jeg har tømt min cache osv..
men lige meget hjælper det.
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
24. februar 2006 - 09:39 #3
Nu har jeg prøvet at installere Google toolbar på en anden comp her på jobbet, men det er det samme, men på de 2 comp jeg har der hjemme der er en meget bedre pagerank som beskrevet i spørgsmålet
Avatar billede goose Nybegynder
24. februar 2006 - 09:49 #4
Har det stået på længe?

Jeg kan se, at Google netop er i gang med at justerer på pageranken på mine sider, så det kunne jo være, at du på jobbet bliver koblet på et datacenter og hjemme på et andet?

/Goose
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
24. februar 2006 - 09:51 #5
Det kan være, det er i denne uge at jeg har opdaget forskellen.
Så det kan jo være at den "gode pagerank" kommer senere her på jobbet også
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
24. februar 2006 - 09:52 #6
Med mindre der kommer en mere konkret løsning, så er der point til dig Goose
Avatar billede goose Nybegynder
24. februar 2006 - 10:10 #7
Ja der er lidt hoppen op og ned kan jeg se, mit ene site har rykket sig 2 i positiv retning siden i går, nu vil jeg så håbe at det holder :o)

Jeg smider lige et svar for alle tilfældes skyld :o)

/Goose
Avatar billede madx Nybegynder
24. februar 2006 - 11:51 #8
Google er netop ved at afslutte opdateringen af pagerank på deres datacentre.

Søgetrafikken flyttes rundt på deres små 20 datacentre og du sidder formentligt og kigger på ét datacenter hjemme og et andet på arbejde. De 2 datacentre er ikke nødvendigvis lige opdaterede.

Du kan prøve at slå Googles IP-nummer op hjemme og på arbejde - og da vil du sikkert konstatere 2 forskellige IP-numre. Du kan så gå direkte på samme datacenter ved at anvende samme IP-nummer direkte i browseren - hjemme og på arbejde. Og da skulle PR gerne være ens... håber det hjælper på at opklare det du oplever  :~)
Avatar billede madx Nybegynder
24. februar 2006 - 11:56 #9
det er vel samme google - altså "google.dk" eller "google.com" - du anvender? og med samme præferencer i indstillinger?
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
24. februar 2006 - 12:59 #10
Nu tror jeg at jeg har fået svar på mit spørgsmål.
Tak for hjælpen, i får lov til at dele point.