Avatar billede spifferen Nybegynder
24. februar 2006 - 02:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af 2 internetforbindelser på samme maskine.

Hej - hjælp mig ;)
Jeg har en alm. bredbånd forbindelse (2mbit hos tdc) samt trådløs opkobling via min arbejdsgiver (3mbit som ligger ved siden af min bopæl). Kan jeg på nogen måde kombinere disse to forbindelser, således at, jeg får ca. 5 mbit ?
Som sagt tilsluttes den ene via alm. netkort og den anden via trådløst nedkort.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2006 - 08:45 #1
I winxp kan du lave bridging af dine netkort - så vidt jeg kan se eneste mulighed - ved ikke om det vil virke også med wireless, men du kan da forsøge.
du sidder ellers med en 2Mbit - er da ellers rimelig god båndbredde - er man ved at være lidt grådig???
Avatar billede spifferen Nybegynder
24. februar 2006 - 17:45 #2
Lidt grådig er man vel altid ;)
Der er ikke noget software man kan gøre brug af?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2006 - 22:15 #3
ikke hvad jeg ved af , men ellers kan du søge på google eller zdnet.com - virker det ikke godt nok i xp eller det til andet styresystem?
Avatar billede spifferen Nybegynder
27. februar 2006 - 00:20 #4
Nej Det fungere ikke. Og jo det er til XP, skal jeg slå DHCP'en fra på den ene router? Bridgen ser ud til at fungere men jeg får ikke nogen IP !
Avatar billede serverservice Praktikant
27. februar 2006 - 10:40 #5
Jeg mener du skal bruge din forbindelse som hidtil og så bare vælge bridging. Prøv at gå i prompten og tage ipconfig /all - derefter ipconfig /renew - se hvad den siger til ip.
Der er en kommando "force compatibiblity mode" man kan bruge , men ved ikke om det vil hjælpe. http://www.google.dk/search?hl=da&q=how+to+make+bridging+in+windows+xp+network&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=