Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2006 - 22:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Afsnittets navn i sidehoved

Hej,

Hvis man nu har et afsnit X og gerne vil ha' der i sidehovedet kommer til at stå afsnittets navn (dvs. overskriftens navn) - hvordan gør man så?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2006 - 08:54 #1
Øverst på siden: indsæt - sideskift - sektionsskift - fortløbende.
Gør det samme øverst på den side, hvor din kapiteloverskrift skal stå.
Så åbner du sidehoved- og sidefod og går til "næste sektion".
Til højre i sidehovedet (og -foden) kan du nu se, at der står "samme som forrige"
Det er i virkeligheden et spørgsmål, og da du jo skal have kapiteloverskriften her, klikker du på ikonet med to sider ved siden af hinanden.
Nu kan du skrive hvad somhelst i sidehovedet.
Der, hvor det næste afsnit / kapitel skal være, sætter du igen et sektionsskift, og på den måde kan du ændre sidehoveder og -fødder som du vil.
Avatar billede rvm Nybegynder
24. februar 2006 - 11:53 #2
For det først skal du arbejde med typografier.

Vælg til din overskrift "Overskrift 1".
Åben sidehovedet og indsæt feltet Styleref (Indsæt/Felt/Styleref) og vælg typografien "Overskrift 1"
Luk sidehovedet

Nu vil dit sidehovede altid refererer til den oveskrift der står på siden eller den overskrift der stod på foregående side, hvis der igen overskrift er på denne side.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2006 - 16:38 #3
fedt, tak :)
14. september 2017 - 07:31 #4
En lidt mere udførlig opskrift:

1) åbn dokumentet i word; 2) klik på fanebladet Indsæt; 3) klik på ikonet Sidehoved 4) klik på "Rediger sidehoved"; 5) placer curseren hvor du vil have din kapiteloverskrift; 6) klik på ikonet "Genvejselementer"; 7) klik på ikonet "Felt"; 8) på listen over "Feltnavne": scroll ned og find ordet StyleRef 9) under "Typografinavn" scroller du ned og klikker på "Overskrift 1" 10) tadaaa!