Avatar billede kelmof Nybegynder
22. februar 2006 - 15:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne ressource fil i Delphi 2006, men kan i 2005

Hej,

Jeg har et problem med at åbne en ressourcefil i Delphi 2006.
Den kan godt åbnes i Delphi 2005. Jeg har et projekt som der er lavet en oversættelse til. Det oversatte projekt er lavet med Translation editor i Delphi. Nu kan jeg bare kun åbne *.rc filen i 2005 og ikke i 2006. På den computer hvor jeg har 2006 kan jeg stadig sagtens åbne *.rc filen i Notepad.

Nogle som har gode idéer?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
23. februar 2006 - 14:55 #1
komplier rc filen med kommando-linje programmet brcc32.exe (findes i delphixxx\bin - hvor xxx er versionsnummert)

/FunteX! :-)
Avatar billede kelmof Nybegynder
23. februar 2006 - 21:09 #2
Det virker stadigvæk ikke med brcc32.exe programmet. Eller måske er det mig som ikke ved hvilke parametre som skal sættes.
Den har godt nok lavet en ny RES fil, men lige meget hjælper det.
Den kommer stadigvæk med en access violation med "itecore100.bpl", når jeg forsøger at åbne filen i translation editor i Delphi 2006.

Resource filen ligger i et underbibliotek til hovedprojektet, da resourcefilen hører til oversættelsen af hovedprojektet. Jeg kan godt åbne alle forms m.m. i translation editor, men ikke rc filen. Den kan som sagt godt i Delphi 2005, men da jeg kun har Delphi 2006 er det lidt af et problem.
Avatar billede hrc Mester
26. februar 2006 - 22:13 #3
Har du prøvet at lave en oversættelsesressourcefil med et "friskt" projekt i 2006'eren?
Avatar billede kelmof Nybegynder
27. februar 2006 - 07:06 #4
Nej det har jeg ikke. Jeg er lidt bare for at alle de oversættelser som allerede er lavet ikke vil virke i det nye projekt.
Avatar billede hrc Mester
27. februar 2006 - 09:42 #5
Jeg har desværre ikke prøvet sprogmodulet endnu. Du bliver nok nødt til at teste det ved:
1. Lave et friskt projekt sådan som jeg foreslog
2. Hente et lille eksisterende projekt ind og se hvad der sker.

Hvis noget går galt kan du prøve at sammenligne res-filernes opbygning (eksempelvis vha. UltraEdit) eller se om det skyldes filplaceringer eller lignende.
Avatar billede kelmof Nybegynder
11. januar 2007 - 09:44 #6
Lukket
Avatar billede hrc Mester
11. januar 2007 - 10:13 #7
Har du fået løst dit problem? Jeg tænkte på om du eventuelt kunne, som test, tilgå dine data vha. TResourceStream - navnet burde man jo kunne finde.