Avatar billede tjilli Nybegynder
30. april 2001 - 19:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bundkort

Jeg skal ha opgraderet min 2 år gamle computer,jeg har tænkt mig at købe en 1000mhz processor Thunderbird,men er der nogen der kan fortælle mig hvilket bundkort jeg skal købe,det skal helst ikke være for dyrt.

Avatar billede makse Nybegynder
30. april 2001 - 19:27 #1
Søg på \'Hvilket bundkort\' og du får en masse gode spørgsmål&svar.
Avatar billede zhark Nybegynder
30. april 2001 - 19:38 #2
http://www.edbpriser.dk/ her kan du søge efter bundkort, men SL 75KAV (Soltek) er nok det billigste/Bedste... altså til prisen! Det er med KT133 chipset socket A osv.
Avatar billede zhark Nybegynder
30. april 2001 - 19:39 #3
Glemte at prisen \"kun\" er 999,00
Avatar billede zhark Nybegynder
30. april 2001 - 19:44 #4
Men ellers er det jo rigtigt som makse skriver, hvis du under \"hardware/generel søger på motherboard/mobo eller bundkort... som jo er det samme, så kan du finde meget om forslag af den slags. På http://www.edbpriser.dk/ skal du markere \"socket A\" så får du kort der matcher T-bird/Duron.
Avatar billede matias Nybegynder
30. april 2001 - 20:39 #5
Avatar billede zhark Nybegynder
30. april 2001 - 23:02 #6
Jeg vil lige komme med en helt personlig vurdering, som du jo bare kan \"glemme\"!
Jeg ser mobo som hele \"rygraden\" og selv om Soltek er godt har jeg (lidt) aversioner mod det, bl.a. fordi man ofte kan lede som bare fan\' efter noget om bare lidt ældre Soltek.
Kort og godt: JEG... ville vælge ASUS AV7133 til kr. 1395 og så (hvis der skal spares?) starte med en Duron 850Mhz CPU til kr 838, men der er altid nogle svære valg :)
Avatar billede zhark Nybegynder
03. maj 2001 - 19:35 #7
En mærkeligt point fordeling, jeg Beskrev hvordan du kunne se ALLE sokket A og sammenligne specifikationer pris m.v.
Matias plukker bare det direkte link til det ene mobo (som jeg iøvrigt forslog! Under hardware/bundkort/socket A ;-)