Avatar billede tanx Nybegynder
21. februar 2006 - 01:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IP banning

Davser

Emnet er blevet berørt i andre tråde, men jeg vil nu tillade mig alligevel at poste en variant af tidligere indlæg.

Er det muligt at lave et ip banning system der :

Blokerer ip-adresser HVIS den pågældende ip-adresse foretager mere end f.eks. 5 "serverhits" pr. sekund i 60 sammenhængende sekunder.
Systemet skulle også kunne konfigureres således at visse ip-adresser ikke blokeres trods mange hits.

Formålet med systemet er at blokke ip'er hvor der i realiteten er tale om email harvesting, web grabbing m.v.

Forslag til kode modtages gerne.
Avatar billede steven_ Nybegynder
21. februar 2006 - 02:07 #1
det er i hvert fald ikke mysql det system skal laves i. du må jo fortælle programmeringssproget du ønsker det i.
Avatar billede tanx Nybegynder
21. februar 2006 - 02:15 #2
Jeg så helst det blev lavet i php - hvis det er muligt.
Avatar billede tanx Nybegynder
21. februar 2006 - 13:04 #3