Avatar billede the_gummiand Nybegynder
20. februar 2006 - 17:40 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netkort

Hej eksperter

Jeg har en bærbar ACER 3613WLC uden netkort til trådløst internet. Derfor kunne jeg godt tænke mig at købe et netkort, men hvilket er bedst? Jeg vil ikke have det langsomste på markedet, så jeg har intet imod at betale lidt ekstra hvis det er nødvendigt, for at få et godt netkort.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. februar 2006 - 18:27 #1
Hvor skal du bruge det, op mod hvilken router?

Normalt vil jeg anbefale Linksys, men når du gerne vil betale lidt så syntes jeg du skal kikke på 3COM, Du skal have et kort der understøtter 802.11b og g.

Skal det være til USB eller PCCard
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 18:34 #2
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
20. februar 2006 - 18:43 #4
Jeg skal bruge det på skolen, hvor der er trådløst internet. Skal jeg så vælge noget andet?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 18:45 #5
er du sikker på den ikke har wifi

lidt søgen på google siger den skulle have det og wlf betyder wireless lan card

kig evt i bunden af maskinen der skal sidde en label med et mac nummer og 802.11 b/g
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 18:52 #6
tjek lige dette "gummiand"

http://www.aclcomputers.com/notebooks.htm

pc nr 2 i listen er din

802.11b/g Wi-Fi
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
20. februar 2006 - 19:10 #7
Ud fra den side ser det da godt nok ud som om den har det der netkort. Jeg snakkede med ACER i dag, og ham jeg snakkede med, sagde at den ikke har trådløst netkort når den ikke hedder "I" til sidst efter "WLC".
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 19:22 #8
så tjek om der ikke i bunden er en låge man kan skrue af ,soklen til wifi kortet er ikke større end 6cm bred ,ligeledes skal der ligge 2 små kabler inde under lugen (antenner)

et løst internt wifi kort er af typen mini pci
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
20. februar 2006 - 20:00 #9
Nu har jeg kigget i manualen, og så vidt jeg kan forstå, er der i bunden et dæksel, og deri skulle være WLAN (netkort?).
Avatar billede tumben Novice
20. februar 2006 - 22:37 #10
..tjek kontrolpanel...netværksforbindelser...der står det jo hvis der er et netkort. eller kig i kontrolpanel...system
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 23:05 #11
godt man kunne lede dig til løsningen med at maskinen havde netkortet indbygget .

Accepteret svar: james_t_dk
Point: 30,00
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2006 - 05:51 #12
Hov hov. Var ikke opmærksom på at der var mini PCI i maskinen, Når vi har fundet et kort der passer i gummiands maskine giver jeg point til ham der har fundet det. Ingen ko på isen der. ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2006 - 07:05 #13
Tror at gummiand skal kikke i manualen, hvilket kort der skal i og så skrive det her, for jeg er ikke sikker på at nogle af disse er fuldt kompatible: http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=63&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Check134=655&Direction135=2&Sorted135=&Equal133=11949&Equal643=&Submit.x=19&Submit.y=6

Alternativt kan man jo spørge sin forhandler.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2006 - 10:03 #14
mini pci er mini pci jeg har lige monteret et cisco wifi kort i en ibm x31 der kunne ligså godt være monteret et intel så det er ligegyldigt hvad der sættes i .

men cisco og intel er gode kort pri

det er dette kort du skal bruge ,se bort fra der står ibm

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=11600
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2006 - 11:20 #15
jetdirect, er alle mini-pci kort samme størrelse (er ikke i tvivl om at stikket nok skal være i orden)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2006 - 13:35 #16
ja mini pci har ens str jeg har lige tjekket med det kort der blev pillet ud af den ibm x31 (den skulle opgraderes til 54mbit) og de 2 kort er ens str.

bredden er ens 6cm og en slids i kort stikket.

der er 2 antenne stik main & aux hvilket vil stå på de 2 kabler der ligger inde under lugen på maskinen.

men pas på du ikke får et netkort for de fåes også i mini pci de er lidt længere ½cm ca
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
21. februar 2006 - 17:35 #17
Jetdirect: Det må du undskylde. Jeg var ikke opmærksom på at det var en anden der kom med det svar. Jeg troede stadig det var james_t_dk der skrev.

Er der ikke en måde hvorpå jeg også kan give dig point så? Evt. oprette et nyt spørgsmål og så bare give dig 30 point?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2006 - 17:53 #18
Hej Gummi.

Du skal ikke give flere points. Du siger bare hvem der skal have hvor mange points (ikke flere end 30 vel), så skal jeg nok fordele dem.

Jeg opretter et spørgsmål med henvisning til dette og så klare vi det på den måde.

Det er i virkeligheden mig der var uopmærksom, da jeg selvfølgelig skulle have set at dette var en mulighed i din maskine.
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
22. februar 2006 - 14:06 #19
Ok. Nu ved jeg ikke om det er helt urimeligt det her, men hvad hvis I så bare deler lige over? 15 til hver?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2006 - 14:32 #20
Helt i orden med mig.

Jet, du skal lige forbi her: http://www.eksperten.dk/spm/690084
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
22. februar 2006 - 18:01 #21
Hvis det er i orden, kan vi så vende tilbage til mit første spørgsmål? Jeg har fået svar fra ACER om at hvis det drejer sig om PCMCIA WLAN kort vil alle modeller sandsynligvis fungere.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2006 - 18:55 #22
Havde de ingen anbefaling af minipci kort?
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
23. februar 2006 - 15:16 #23
Nej, de nævnte ikke nogle kort, kun det jeg skrev, at alle PCMCIA WLAN sikkert vil virke.