Avatar billede kolombo Nybegynder
19. februar 2006 - 19:38 Der er 16 kommentarer

lydkort driver til sb0220

Har arvet en rimelig god PC,desværre uden install. cd'er. PC blev formateret, da vi ikke ønskede at se hvad der var på den, nu har vi det problem at vi ikke kan finde driver til lydkortet som er en sb0220 live digital 5.1, Har været på soundblaster hjemmsiden og creative siden, men ingen af de downloadede drivers dur. Beskeden er at der ikke er et sb lydkort. Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre??
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. februar 2006 - 19:51 #1
Prøv lige at installere everest. Det er et program der bla. viser en statistik over hvad der er af hardware i din pc. Du kan hente en demo version her:

http://lavalys.com

Med den kan du se præcist hvilket lydkort du har i.

Vh Nicki
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 20:05 #2
0220 er ikke på Creatives officielle liste over kort:
http://ask.europe.creative.com/wwenglish/general/Products_List_Audio.htm

Men det er et Sound Blaster Live! 5.1

Hvis du har fået det igennem en OEM, så kig i første omgang hos producenten hvis computer du har revet dette kort ud af. Ellers er der ikke andet at gøre end at give sig til at tilrette .inf filen lidt så det måske kan bruge en af Creatives drivere. Det sidste er dog et større arbejde.
Avatar billede kolombo Nybegynder
19. februar 2006 - 20:11 #3
Der står creative sb live!Live 5.1 Digital()Sb0220)sound card
og ovenover står der c-media CM19738@SiS 7012 Audio Device.
Men jeg har nu i 2 dage søgt efter en driver til sb0220, uden held
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 20:12 #4
jamen hvor har du fået kortet fra?
Avatar billede kolombo Nybegynder
19. februar 2006 - 20:15 #5
kommentar til strych9. Jeg har ikke revet noget kort ud af noget, det er en arvet pc og det der med at rette i ini filen er jeg slet ikke prof nok til at gøre
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 20:16 #6
Er det en mærke PC? HP, Dell, Toshiba?
Avatar billede kolombo Nybegynder
19. februar 2006 - 20:22 #7
nej, det er det ikke, jeg tror den er bygget specielt til tidligere ejer
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 20:29 #8
Iøvrigt er det interessant at everest rapporterer c-media CM19738@SiS 7012 Audio Device.
Det lader til at dit onboard lyd på motherboardet er aktiveret. Du skal lige gå ind i BIOS og deaktivere onboard lyd, og så skal du prøve at installere creative drivere igen. Vær samtidig opmærksom på at lydkort sidder bedst i PCI port 3 eller 5 (fra neden).
Avatar billede kolombo Nybegynder
19. februar 2006 - 20:35 #9
det sidder i port 3, bios er det F10 man skal trykke på
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 20:36 #10
Det kommer an på bundkortet, men prøv dig frem med F10, Del, F1, F2.. oftest står det under opstarten hvad du skal trykke på for at komme ind i setup.
Avatar billede kolombo Nybegynder
19. februar 2006 - 20:48 #11
Nu er jeg ude i noget jeg ikke har prøvet, uf,men er det under AMIBIOS setup-features setup og så onboard AC'97 sound enabled
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 20:50 #12
Ja den sætter du til disabled i stedet.
og så vælger du save & exit, og trykker y for at acceptere at ændringerne bliver gemt.
Avatar billede kolombo Nybegynder
19. februar 2006 - 21:11 #13
jeg får stadig besked at der ikke er noget sb live!5.1 kort på maskinen
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 21:15 #14
så er jeg desværre tør for ideer her..
Avatar billede kolombo Nybegynder
19. februar 2006 - 21:16 #15
når jeg genstarter kommer den nu og siger at der er fundet ny hardware et PCI modem
Avatar billede kolombo Nybegynder
19. februar 2006 - 21:18 #16
Det var trist, men tak alligevel