Avatar billede keodk Nybegynder
19. februar 2006 - 17:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette delt mappe som kan tilgåes over Internettet

Jeg ønsker at oprette en mappe indeholdende fælles filer (som skal kunne åbnes, redigeres og gemmes) på en server som 2 kollegaer skal have adgang til over internettet hjemme fra.

Problemet er at 1 fil kan være åben og samtidig blive redigeret af begge brugere. Det er uhensigtsmæssigt.

Er der en nem og en smart metode til at løse mit problem?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2006 - 18:09 #1
Hvis bruger 1 har åbnet filer vil bruger 2 få at vide at han kun kan åbne en skrivebeskyttet version af dokumentet, så windows håndterer dette problem out-of-the-box.

Problemet er at det er relativt krævende at sikre den slags funktionalitet så ikke resten af verden også kan bruge dine filer og biblioteker.

Jeg vil anbefale at du kikker på VPN til at sikre adgangen. Med VPN opnår du at dine to brugere arbejder ligesom de ville gøre hvis de sad på samme lokalnet og tilgik filerpå en fælles filserver og VPN beskytter det der sker.
Avatar billede keodk Nybegynder
20. februar 2006 - 02:39 #2
Hvis jeg nu er meget besværlig og ønsker en anden løsningen end VPN.. MS har lavet noget shared workspace... men ved ikke hvad det som minimum kræver.

Kan nogen hjælpe med det?
Avatar billede keodk Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:36 #3
Spørgsmål lukkes