Avatar billede keodk Nybegynder
19. februar 2006 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

samme info 2 steder -

Jeg har lavet en skabelon hvor jeg øverst har en "M5" kuvert og nedenunder et normalt "A4" dokument.

Idéen er at kunne udskrive det hele samlet med minimale indtastninger.

Når jeg åbner skabelonen ønsker jeg i 3 felter (eller evt noget smartere) på kuverten at indtaste:
"fornavn efternavn"
"vejnavn nr"
"postnr by"

feltet "fornavn efternavn" vil jeg så gerne have kopieret ned i dokumentet.
Så det bliver noget henad: (Kære "fornavn efternavn")

Jeg har googlet en del, men har ikke været i stand til at finde en
information som kan hjælpe mig.

Håber i kan hjælpe! :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2006 - 17:26 #1
Det kan man sagtens, men normalt har man så de oplysninger der skan indflettes enten i et regne ark eller i en database. I word sætter man så fletfelter der henter navn og adresse fra databasen
Avatar billede keodk Nybegynder
19. februar 2006 - 17:29 #2
Tak for svaret bufferzone... inden jeg lukker spørgsmålet har jeg dog nogle yderligere spørgsmål.

Er det ikke muligt at indtaste oplysningerne det første sted, hvorefter at disse oplysninger ("fornavn efternavn") genbruges senere i dokumentet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2006 - 17:36 #3
det er sikkert muligt at skrive noget vb kode der fanger det det første sted, indskriver det til en database og så indsætter det det andet sted, men normalt er metoder at nam indskriver navn, adresse og andet i en database eller i et regne ark, og så indsætter word selv de nødvendige oplysninger i word dokumentet, du skal altså kun skrive en gang.

Det er ikke utænkeligt at jeg har en beskrivelse liggende af hvordan man gør
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2006 - 17:41 #4
Jeg har nogle opgaver liggende med beskrivelse af hvordan du brevfletter med office 2000
Avatar billede rvm Nybegynder
19. februar 2006 - 19:21 #5
Du kan indsætte et bogmærke omkring fornavn og efternavn og derefter indsætte et ref felt, der hvor informationen skal gentages - og i ref feltet referere til bogmærket. På den måde kan du have samme information flere steder og kun tast et sted.

Du kan også arbejde med formularfelter, hvor du indsætter formularfelt, der hvor f.eks. fornavnet skal stå og så give formularfeltet et navn i formualrfeltets egenskaber. Vælg i egenskaberne for formularfeltet at det skal opdatere ved afslutning. Indsæt nu et ref felt og referer til formularfeltets navn.
Husk at dokuemtnet skal beskyttes før det virker.
Avatar billede keodk Nybegynder
19. februar 2006 - 20:25 #6
bogmærkerne virker med ask funktionen - men jeg har lidt svært ved at få de formularfelter til at virke.. kan du evt. paste feltkoderne her?

tak
Avatar billede rvm Nybegynder
19. februar 2006 - 20:40 #7
ASK funktionen er også god (den havde jeg helt glemt :-) ) Det du kan gøre i den forbindelse, hvis du vil gentage informationen et andet sted, er at sætte et bogmærke omkring ASK feltet og så bruge ref til at få informationen gentaget.

Formularfelterne har ingen feltkode. De er er objektet der sættes ind i dokumentet via værktøjslinien "Formularer". Husk at dokumentet skal være beskyttet for at de virker.

Metode:
Indsæt et formularfelt (f.eks. et tekstfelt)
Vælg egenskaber for formularfeltet
Skriv et bogmærke (som du senere referer til via ref feltet)
Sæt flueben i "Beregn ved afslutningen", hvilket opdaterer ref feltet.