Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 11:43 Der er 26 kommentarer

Lydkort vil ikke ?

Hej

Jeg lavet en system gendannelse igår, da jeg havde fået nået virus på min computer, det er væk nu... MEN nu virker mit lydkort overhovede ik, jeg har gjort alt hvad jeg kan tænkte på.. Tjekkde under enhedshåndtering etc.. og det vil simpelhen ikke igang igen.
Jeg har Xp, men cd kan jeg ikke finde og mit lydkort er creative audioPCI(es1371,ES1373).

Hvad gør man ?
Avatar billede haverslev Novice
17. februar 2006 - 11:50 #1
Prøv følgende:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor lydenheder, H-klik herefter på dit lydkort og vælg fjern.
Genstart pc`en og lad windows finde/installere kortet - opdatere evt. med ny driver
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. februar 2006 - 12:01 #2
Hvis ikke det virker kan du finde din driver her, hvis ved nøjagtigt hvad dit lydkort hedder.

http://uk.europe.creative.com/support/downloads/
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 12:15 #3
Hej
jeg har kiggede der og hjalp ikke kan ikke finde det lydkort jeg har :-(

http://uk.europe.creative.com/support/downloads/

Men prøve det andet forslag lige ;)
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 12:29 #4
Der var ingen lykke med nået af det. Kan være jeg skal slette hele computer så .....
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2006 - 12:48 #5
Hej Trunte. Prøv lige følgende

Gå til det her site:

http://creative.com/language.asp?sDestUrl=/support/downloads/su.asp

Det er en autoupdater til Creatives lydenheder.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2006 - 12:50 #6
Hvis du trykker på Europe->Denmark->danish, "go". Så kommer du til en side hvor du skal acceptere deres vilkår. bare tryk accepter nederst :)
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 12:55 #7
Intet Produkt som er supporteret af Creative AutoUpdate blev fundet. Dit Creative-produkt eller -software kan være afmonteret eller installeret forkert på denne pc.

Bemærk! Alle afmonterbare produkter skal være tilsluttet pc'en og være tændt, hvis Creative Software AutoUpdate skal fungere.
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 12:55 #8
jeg kan sidde og ser at mit lydkort er aktiv *G*
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
17. februar 2006 - 12:57 #9
Du skal også lige prøve når du er inde i enhedshåntering prøve at vælge "Vis" og der sætte et flueben ud for "vis skjulte enheder". Så sletter du ellers alt under "enheder til lyd, video og spil" Der kan ha´ noget med dit lydkort at gøre.
Herefter genstarter du og ser om ikke windows nu finder dit lydkort.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2006 - 12:57 #10
hvor ser du at det er aktivt?
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 13:07 #11
jamen ineen under enhedshåntering kan man se at det er aktiv og ikke deaktivt..

men jeg kan se via skjulte enheder at jeg ikke plug og ikke player drivere..  tror bestemt at det har nået med dette at gøre ..
er bare glad for at nogle der kan give mig idere for jeg er lidt anti nørd på dette område .
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 13:08 #12
ineen = inde
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 13:13 #14
når jeg skal installere det så siger den fejl og at setup ikke kan funde min sound blaster audio..

Tror bare jeg snart give op også lede efter min Xp cd og installer det hele igen .. selvom det tage tid ...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2006 - 13:18 #15
Det burde altså ikke være nødvendigt. Prøv lige at installere everest. Den kan fortælle dig præcist hvilket lydkort du har i.

http://lavalys.com/products/download.php?pid=3&lang=en
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 13:23 #16
Det der står som lydkort inden under enheder for lyd,video etc.. er

creative audioPCI(es1371,ES1373).  det skal sige at jeg har en amitech computer der havde windows ME i da jeg købte den og har så side opgradere den til XP...

Min CD til Xp er bare lige pt væk men har stærk begyndt at lede efter den..

Jeg har lige hente dit link innecitydk, og er ved at sætte det op nu
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 13:32 #17
gud

Efter der program du gav mig kan jeg se en Beskrivelse    af mit
Lydkort    Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880) Sound Card
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2006 - 13:35 #18
nice finder lige en driver
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 13:40 #20
hmm der kommer os en fejl... ved at hente det :(
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 13:42 #21
InstallShield Engine har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2006 - 13:48 #22
Jeg fik ingen fejl da jeg hentede den.. skal jeg sende den til dig på mail?
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 13:49 #23
fejlen kom først at jeg skulle installere det ..
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2006 - 13:51 #24
ok
Avatar billede truntetrold Nybegynder
17. februar 2006 - 13:52 #25
men tak for forsøget .. tror baren jeg vil igang med at lede efter minXP cd.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2006 - 14:11 #26
tjah håber du finder ud af det ;)