Avatar billede kak Nybegynder
17. februar 2006 - 10:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med FTP

Jeg har en maskine, som jeg har brug for ftp-adgang til. Derfor har jeg installeret GuildFTP, og det virker også.

Men det virker desværre kun fra nogle maskiner. Alle kan logge på, men kun nogle af dem, kan få vist indholdet af mappen. Der sker ikke noget, når mappen skal vises, og det giver så en timeout.

Jeg har f.eks. to maskiner på sammet netværk og samme internetforbindelse. De har begge WinXP installeret og det virker fint fra den ene, men ikke fra den anden. Den der ikke virker, har ikke aktiveret Windows-firewall, men har ZoneAlarm installeret. Men selvom jeg giver ftp-programmet fuld adgang (eller lukker ZoneAlarm ned) er problemet det samme.

Jeg har også prøvet både med og uden passive mode, men resultatet er det samme.

Det er den samme ftp-bruger jeg forsøger med, så det er heller ikke rettigheder på serveren.

Nogle gode forslag?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2006 - 10:41 #1
Kender problemet - det er din firewall der helst skal afinstalleres før du kan - det er ikke nok at deaktiverer eller lukke firewall'en.
Bruger selv BittGuard Firewall - og det er det samme bøvl.

Du har 2 muligheder (min erfaring) brug WindowsFirewall (nok ikke det bedste vaslg) eller hent denne Commander du kender den sikkert (lig. NortonCommander)

http://www.totalcommander.dk/index.php?page=download

og brug den FTP der er indbygget i - det hjalp mig , jeg har ikke nogle problemer mere

.
Avatar billede kak Nybegynder
17. februar 2006 - 10:54 #2
Jeg bruger faktisk allerede den commander, og jeg er jo ikke så vild med at droppe ZoneAlarm til fordel for den indbyggede i Windows :-( Men hvis det er eneste løsning, ved jeg i det mindste hvorfor det ikke virker.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2006 - 11:03 #3
Har for flere år siden brugt ZoneAlarm, den fik dengang så meget kritik - grundet den arbejder internt med spyware som man ikke 'ser'- og derfor droppede jeg den.

Se hvad http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm anbefaler - jeg kan se de  har nu ZoneAlarm på programmet.

Virker TotalCommander ikke sammen men ZoneAlarm ?
Avatar billede kak Nybegynder
17. februar 2006 - 13:42 #4
Jeg har lige testet en anden pc, hvor ZoneAlarm er installeret, og der virker det. Så jeg er lidt på bar bund, men må jo nok i hvert fald konstatere, at der er sikkerhedsindstillingerne på de enkelte maskiner der er probemet.

Vil du smide et svar, så du kan få point?!
Avatar billede ttopholm Nybegynder
17. februar 2006 - 14:49 #5
En anden ting kan være passiv og aktive forbindelse... De fleste folk bag en dsl-router kan ikke bruge en aktiv forbindelse (Bruger kun port 21), derfor skal du i guildftp sætte et portrange til passive forbindelser... og åbne det portrange op i din firewall/router.. hvorved de ikke vil får det problem.

Her er en lille forklaring på forskellene:
http://slacksite.com/other/ftp.html

Det er grundlæggende indenfor ftp nu til dags ;-)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
17. februar 2006 - 14:51 #6
Ahh.. Pis.. var lidt for hurtig der... Læste lige du har prøvet...
Men er sikker på det er det med passive at du også skal huske at åbne de porte du har defieneret som passive i firewall/routeren
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2006 - 15:37 #7
Nej tak - ingen point til mig når mine forslag ikke virker -

Du skal have tilføjet totalCmd eller et andet FTP-program i din Firewall ellers vil den blokkerer for trafik - kender ikke hvordan det gøres i ZoneAlarm, du må kunne se det inde i prg. ellers opret et spm med 'tilføj FTP-prg i ZoneAlarm'-

Du havde en maskine hvor FTP-programmet virkede - se i den firewall om du kan få en ide om det der.

Du kan godt kalde op til websiden med FTP.prg - men kan ikke få svar tilbage fordi porten er blokeret.

Lad spm. stå lidt og se om en anden kigger forbi og har løsningen
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2006 - 16:35 #8
Det er vel utænkelig at du både bruger Windows og ZoneAlarm samtidig ?
...................................................
[quote fra e]
I Zonealarm går du ind under security, trykker customize, og der er der så rig mulighed for at åbne for porte til forskellige formål. Jeg har selv åbnet for UDP og TCP indgående og udgående forbindelser på port 21...
................................................
Avatar billede kak Nybegynder
23. februar 2006 - 11:26 #9
Jeg har ikke lige haft tid til at kigge så meget på det, så derfor den sene tilbagemelding fra mig. Jeg kan ikke opsætte porte i Zonealarm, men jeg har vist også en gammel version af det.

Eftersom det virker fra de fleste pc'ere, vil jeg dog ikke gøre så meget mere ved det, men jeg vil gerne give jer point for jeres hjælp. Vil I ikke begge smide et svar?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2006 - 13:31 #10
Stadig Nej tak fra mig
Avatar billede kak Nybegynder
14. marts 2006 - 09:25 #11
Lukker