Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 20:49 Der er 9 kommentarer

Opsætning af trådløst netværk - HJÆLP!

(Prøver lige en gang mere... tror der gik koks i det!)

Hej!

Jeg føler lidt, at jeg har købt katten i sækken, men håber dog stadig at der herinde findes en barmhjertig sjæl som kan hjælpe mig! ;-)

Jeg har netop skriftet Internet-abonnement - fra TDC til Cybercity og oplever nu en del problemer med opsætningen af det trådløse netværk, fordi CyberCity har klokket i det...

Hvorom alting er, så sidder jeg nu med følgende hardware:

1 NETGEAR Wireless Router - Fra TDC
1 Alm. Prestige 660 Router - Fra CyberCity
2 Computere, hvoraf KUN den ene kan komme på nettet!
Har alle kabler der skal til..

Er der nogen, som har lyst til at hjælpe ????

På forhånd tak...
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. februar 2006 - 21:53 #1
Før det første skal du ikke lægge svar, men kommentar.

Jeg finder det også underlig, at du lukker tidligere spørgsmål inden problemet er løst.

Du kan læse www.expfaq.1go.dk for ydeligere information.

Hvordan har du koblet dit isenkram sammen ?
Avatar billede japping Nybegynder
17. februar 2006 - 10:58 #2
Jeg arbejder ikke hos CC, men tror ikke på at CC har klokket i det.

Du skriver jo også at den ene PC kan komme på nettet, så det er helt sikkert din opsætning der er noget galt med.

Hvordan har du sat tingene op ?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2006 - 22:59 #3
Godaften! Computerne er fundet således:

Den bærbare står nedenunder i stuen og er forbundet til CC routeren med et LAN-kabel. CC-routere er derfra forbundet med et DSL-kabel ind i ADSL-porten på splitteren, som naturligvis er forbundet med telefonstikket i væggen.

Den anden computer står på 1. salen - til den har jeg i sin tid købt 1 NETGEAR Wireless Router, som fungerede sublimt da vores udbyder var TDC. Dengang var begge computere tilsluttet netværket via et SpeedStream 4100 Ethernet ADSL Modem, sammen med NETGEAR-routeren.

Jeg håber, inderligt at der er én som kan/vil hjælpe.

Hilsen Den Hjælpeløse

PS..: Undskyld misforståelse men min første kommentar, som jeg fik afsluttet for tidligt. Er ny på dette site..
Avatar billede cerebellum Nybegynder
20. februar 2006 - 00:21 #4
Jeg antar at din Netgear er en kombinert router/switch? Det vil si at den har f.eks. 4 stk LAN-porter og én WAN-port? I så fall skal du koble det slik at du kobler begge PC'er samt CC-router til LAN-portene på Netgear. Slå av DHCP-funksjonen i NetGear.

Ingen ting skal kobles til WAN-port på Netgear i dette tilfellet. Grunnen til det er at router-funksjonaliteten allerede ivaretas av CC-router, og vi vil ikke ha dobbel routing (og slett ikke dobbel NAT).

Hilsen fra Norge
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 07:43 #5
Korrekt - det er en kombinert router/switch. Computeren som står på 1.salen kan jeg ikke forbinde med kabel, der sidder 1 wireless USB-stik på den, som er trådløst forbundet til Netgear. Det er vel OK, ikk'?
Avatar billede cerebellum Nybegynder
20. februar 2006 - 08:26 #6
Ja, det er riktig. Trådløse forbindelser er funksjonelt det samme som å plugge inn en kabel i LAN-delen av routeren.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 20:11 #7
Cerebellum-------> Hvordan slår jeg DHCP fra? Det ville være kanon, hvis det var muligt for dig at beskrive i detajler, hvilke kabler der går fra væggen, til splitteren, og der fra til Cybercity routeren, samt hvordan den forbindes med min Netgear router/switch. Jeg har ingen forstand på at sætte dette netværk op, men kan godt følge en vejledning. Der fulgte ligeledes et SpeedStream ADSL modem med til min Netgear - skal det bruges? I bund og grund må du nok skære det ud i pap for mig.....vil rigtig gerne have det til at virke.
Avatar billede cerebellum Nybegynder
20. februar 2006 - 23:32 #8
Nåja - jeg liker normalt ikke å gi den type detaljerte instruksjoner som du ber om. Jeg kan gjerne gi svaret på de reelle problemstillinger, men trivielle detaljer som du ber om kan man da enkelt lese seg til med minimal innsats?

Imidlertid - siden jeg først har begynt her får jeg bruke litt tid på å hjelpe deg med detaljene.

SpeedStream skal ikke benyttes i din nåværende oppsetning.

La kabel fra Prestige-routers WAN-port til splitter og videre til veggkontakt ligge som den gjør nå.

Du har antagelig en Netgear WGR614, vil jeg tro? Jeg ser i alle fall at TDC har brukt disse. Da finner du anvisninger for å slå av DHCP her: http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp. Gjør det før du går videre.

Legg en kabel fra Prestige LAN-port til Netgear LAN-port (en av de fire). Normalt skulle dette være en krysset kabel, men din Prestige-router skal iflg spec selv finne ut av det med en helt normal kabel.

Legg en annen kabel fra Netgear LAN-port til din stasjonære PC.

Voila.
Avatar billede cerebellum Nybegynder
20. februar 2006 - 23:35 #9
Forøvrig må jeg si meg enig med Japping litt lenger oppe - det er ingen ting av det du har beskrevet her som indikerer at CyberCity har 'klokket i det'. Før du slenger ut slike påstander bør du være nokså trygg på hvor problemet ligger.........