Avatar billede sondac Nybegynder
16. februar 2006 - 18:59 Der er 2 kommentarer

Intet billede efter grafikkort driver installation

PC:
Abit aw8(intel 955X)
pentium d 2,8ghz
2gb gskill ddr2 dual channel
leadtek 7800 gt
2 X wd raptor(raid 0)
1 x wd 160gb sata

Når jeg installere forceware driverne går skærmen i sort halv vejs under installationen der hvor driverne bliver sat i drift.
Skærmen går i sort også ser man kort skrivebordet hvor efter skærmen går i sort igen og en lille blinkende streg oppe i venstre hjørne kommer frem. Efter en genstart kommer det samme billede frem efter windows boot screen.

Grafikkorten kører uden problem med driverne installeret på et nforce 4 bundkort med den samme processor. Har også testet bundkortet med et ati x700 og der er heller ingen problemer.
Har prøvet med en tft og en crt skærm så opløsnings eller opdaterings problemer er næsten udelukket.

Alt kører fint når bare ikke grafikkort driverne er installeret. Har prøvet næsten alle drivere jeg kunne finde men det er det samme med dem alle sammen. Har også installeret driverne i fejlsikret tilstand men ligeså snart man genstarter kommer den blinkende streg frem lige efter windows boot screen.
Alle andre driverne er opdateret incl. chipsæt driverne.
Bios er også opdateret.
Avatar billede sondac Nybegynder
16. februar 2006 - 19:01 #1
glemte at sige at jeg kører xp pro og format c er også prøvet.
Avatar billede levithan Nybegynder
16. februar 2006 - 22:02 #2
har du overvejet at bruge andre grafikkort drivere?  hvor stor er din strømforsyning