Avatar billede sommergrafik Nybegynder
30. april 2001 - 11:38 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

printere virker ikke

min qms-printer og canon BJC 5000 virker ikke efter opdatering af Win98 til Me? viser ingen fejl i system ell. andet??
Avatar billede handmade Nybegynder
30. april 2001 - 11:44 #1
Det nok et driver problem. Canon har ikke skrevet en ME driver til Canonprinteren :-(
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
30. april 2001 - 11:55 #2
det må vel osse gælde qms??
Avatar billede handmade Nybegynder
30. april 2001 - 12:02 #3
Muligvis, jeg kender ikke den printer..
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
30. april 2001 - 12:18 #4
minolta-qms nævnte noget med problem med printerport LPT1, kan Me ha\' omkonfigureret den - ellers må jeg vel afinstallere Me, giver for mange problemer, næsten ligesom \'98
Avatar billede handmade Nybegynder
30. april 2001 - 12:30 #5
Har du et link?
Hvad hedder din qms præcis?
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
30. april 2001 - 12:38 #6
qms860+ printsystem, qms overtaget af nu minolta-qms som jeg var i forbindelse med i fredags men synes jeg fik en sludder for en sladder.
link minolta-qms.com tror jeg?? ellers bare minolta.com
Avatar billede handmade Nybegynder
30. april 2001 - 12:50 #7
Jeg kan ikke umidelbart finde ME-support for din printer på Minolta.
At der skulle være problemer med omkonfigurering af LPT-porte på ME har jeg ikke hørt om. Jeg tror problemet er driveren. ME er lidt af et \"stedbarn\"; selv store firmaer som Canon lader ME-brugere i stikken med visse af deres printere..
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
30. april 2001 - 12:59 #8
der er vist ikke andet for end at vende tilbage til \'98?
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
30. april 2001 - 12:59 #9
der er vist ikke andet for end at vende tilbage til \'98?
Avatar billede handmade Nybegynder
30. april 2001 - 13:20 #10
Nej, men det skal du ikke være så ked af. Det er, efter min mening, et langt mere stabilt system, særligt 98SE. Det kan anbefales at anskaffe opdateringen fra 98 til 98SE, hvis du ikke allerede har den. Eller købe 2000 der ihvertfald understøtter din Canonprinter
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
30. april 2001 - 13:41 #11
thanks - nu vil den bare ikke afinstallere Me, scandisken gentager sig selv hele tiden, sikke noget møg
Avatar billede joern Nybegynder
30. april 2001 - 15:20 #12
Jeg vil da formode at drivere skrevet til win98 og så fungerer i ME.
M.v.h  Jørn
Avatar billede handmade Nybegynder
30. april 2001 - 15:24 #13
Nej, det er desværre langt fra altid tilfældet. Alene fraværet af en egentlig dosshell skaber problemer for især lidt ældre hardware
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
02. maj 2001 - 10:23 #14
iøvrigt lavede lavede jeg en restart og pludselig begyndte afinstallationsprogrammet, fungerede perfekt og win\'98 kom op. Eneste ting der stadig ikke virker er printerne, trods geninstallation!
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 10:43 #15
Sikke noget rod,sommersko :-)

Hvordan er de 2 printere tilsluttet maskinen - via printbox eller 2 printerporte?
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 10:45 #16
Sorry, sommergrafik er det, jeg tænkte vist i cafe-baner..
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
02. maj 2001 - 10:55 #17
lpt1, skifter kablet, farveprinteren benyttes ikke så meget
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 11:02 #18
Du husker vel at slukke både maskine og printer inden du skifter?
Tilslutninger og frakoblinger må kun foretages i helt slukket tilstand..
I modsat fald risikerer du at ødelægge printerporten meget let.
Tjek i BIOS om LPT1 er tildelt en IRQ samt evt. sat til ECP tilstand.
Printerkabler er en sart ting og sådan som du bruger det, kan der let ske en fejl med kablet..
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
02. maj 2001 - 11:08 #19
kan man checke bios-indstillingerne fra windows. kan selvfølgelig være årsagen men mener ikke at jeg har haft maskinen tændt sidst jeg skiftede?
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 11:19 #20
Bios tjekkes ved opstart. Der står på din skærm enten \"press F2\" eller \"DEL\" to enter setup eller noget lignende - kig på den første eller anden skærm lige efter at du har tændt maskinen, hvorved du kommer ind i BIOS.
Det er ikke særlig sandsynligt at fejlen ligger der, men det bør lige tjekkes..
Kommer der overhovedet ingen reaktion fra printeren når du sender et printjob afsted?
Ingen fejlmeddelelser under printerinstallation?
Ingen fejl i enhedshåndtering?
Hvis ingen af printerne virker og der ikke er fejl på noget af det ovenstående, må du nok prøve med et andet printerkabel (måske kan du låne et). Hvis det ikke hjælper, må du kigge på printerporten. Hvis den er defekt, kan man købe en extra for omkring 100 kr.
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
02. maj 2001 - 11:28 #21
bios\'en har jeg været inde i ved opstart, ville bare være rart hvis man kunne gøre det fra win\'98. ingen reaktion fra printeren og kun fejlmeddelelse fra win\'98 - kan ikke udskrive osv. ingen fejl i enhedshåndtering. prøver lige med ny printerport!