Avatar billede encorez Nybegynder
16. februar 2006 - 14:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adminprogram til websites

Hej eksperter

Jeg har brug for forslag til hvad jeg kan bruge til min forspørgsel. Så jeg skal forsøge at forklare mig så godt som muligt.

Jeg er webmaster på et par sites og jeg kunne godt tænke et webbaseret programmeringsværktøj til at styre hjemmesiden. Dvs. jeg vil gerne kunne logge ind på en slags adminside på webserveren og den skulle gerne fungere som en slags ftp-stifinder. Altså hvor jeg får stistrukturen og filerne vist som ligger på webserveren. Så ville der være kanon at man kunne online åbne disse filer, uanset om det er html eller php osv, og redigere i dem, og derefter gemme dem. Dvs. jeg ville være i stand at at programmere ændringer på sitet uanset hvor jeg er henne bare jeg har internet.
Evt. kunne man oploade filer via dette webinterface og evt. med adgang til mysql databasen.

Er der nogen webprogrammer man kan hente og lægge ind på sin web server så man får disse muligheder? Og der ikke kræver alt for meget konfigurering!

Jeg mener selv at have set en kammerat bruge noget lignende dette, men kan ikke huske hvem eller hvad det hed.

Håber på gode forslag :)
Avatar billede a1a1 Novice
16. februar 2006 - 14:45 #1
der er noget der hedder plesk (skal installeres på serveren), det virker godt
http://www.swsoft.com/plesk

;o)
Avatar billede encorez Nybegynder
16. februar 2006 - 14:58 #2
Sitet kører på en udbyders server, så jeg kan ikke "installere" software. Altså med exe filer og den slags programmer. Så det skal være et webbaseret program jeg kan uploade til sitet.
Avatar billede espersen Novice
16. februar 2006 - 15:30 #3
CMS du tænker på ?
Avatar billede encorez Nybegynder
16. februar 2006 - 15:45 #4
Ja, noget CMS. Men hvad?
Avatar billede espersen Novice
16. februar 2006 - 15:54 #5
helt klart: www.etomite.org  - bruger PS og DW som udgangspunkt ifm. designfasen m.v. - dvs. alm. DW-site som smides ind som template ;o)

Nem at installere og gode muligheder for at gøre siden klar til / venlig overfor søgemaskinerne.

Et par sider baseret på systemet:
www.laptopworld.dk
www.design-gulve.dk
www.fein-schmecker.dk
www.dahlberg.dk
Avatar billede encorez Nybegynder
18. februar 2006 - 18:24 #6
det ligner rigtig meget det jeg er ude efter. Men jeg skal lige have installeret og leget med det for at se om det kan det jeg ønsker. Jeg håber det kan bruges på en udbyders webserver, for jeg kan jo ikke selv gå ind i apache og lave om på indstillingerne. Jeg vender tilbage i næste uge om det var det jeg var ude efter. Tak ind til videre.
Avatar billede espersen Novice
18. februar 2006 - 22:32 #7
det kører på alle systemer - så det burde virke fint
Avatar billede encorez Nybegynder
20. marts 2006 - 15:59 #8
Det var vist ikke helt det jeg var ude efter. Det kan godt være det er godt til templates. Men jeg har brug for et værktøj der kan browse det der allerede lægger på serveren og hvor jeg bare kan klikke på en eksisterende fil og rette direkte i den rå kode. Altså lige som at åbne en php-fil i notesblok og så gemme den.
Det er som om etomite kun kan håndtere sine egne filer og templates. Håber du kan se hvad jeg mener.
Avatar billede espersen Novice
20. marts 2006 - 19:49 #9
kan fint følge dig i relation til evt. programmering af enkelte sider.

etomite er fint til redigering af sider/alm indhold. addons som er php/db-stuff kan dog også programmeres direkte - men er ikke helt det du søger ;o)
Avatar billede encorez Nybegynder
28. marts 2006 - 20:55 #10
Da der ikke er flere forslag, må jeg tage spørgsmålet tilbage, men tak for budet espersen
Avatar billede espersen Novice
28. marts 2006 - 20:58 #11
du er velkommen ;o)