Avatar billede scrogle2000 Nybegynder
14. februar 2006 - 23:39 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning!

Hej alle derude

Jeg har et spørgsmål som jeg håber I vil være så velige at svare på

Jeg skal til at samle en ny computer, men har fået et problem da jeg skal købe kabinet (med strømforsyning). Jeg vil gerne være sikker på at jeg ikke køber et som ikke kan yde nok, så derfor har jeg valgt et som yder 450W!

Mit spørgsmål går på, om kabinettet altid yder 450W, eller om det kun yder det som det nu engang har brug for, således at man ikke konstant brænder så meget af!

Jeg håber I vil svare på mit spørgsmål

Med venlig hilsen

Jesper
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2006 - 23:45 #1
kun det som du skal bruge

og forbruget vil gennemsnitligt være noget under maksimum

100 W i gennemsnit - alt afhængig af maskinens indhold
Avatar billede scrogle2000 Nybegynder
15. februar 2006 - 00:01 #2
Hej Arne

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med 100W i gennemsnit?

med venlig hilsen
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2006 - 00:21 #3
det klassiske spørgsmål er hvad bruger en PC som er tændt 24 timer i døgnet
i strøm om året

og der bliver typisk regnet med 100 W selvom det er en 300 W strømforsyning, fordi
strømforsyning skal kunne klare peak belastning
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2006 - 00:31 #4
og pointen er at en strømforsyning ikke bruger maksimum hele tiden
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 08:42 #5
Avatar billede huset Praktikant
28. februar 2006 - 17:42 #6
Tid til feedback?
Avatar billede scrogle Nybegynder
28. februar 2006 - 19:03 #7
Jeg tror jeg fik mit svar.. I kan derfor bare lave et svar så skal jeg nok give pointene

ellers tak for linket hvor man kan beregne hvor meget alle delene bruger :)
Avatar billede huset Praktikant
28. februar 2006 - 19:04 #8
.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 20:16 #9
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 20:22 #10
NB: linket udregner igen max. watt ikke gns. watt
Avatar billede scrogle Nybegynder
01. marts 2006 - 00:19 #11
ok... jeg kan dælme ikke finde ud af hvordan jeg giver jer point :/
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2006 - 00:21 #12
du markerer begge navne ud etil venstre i combo boxen saa de bliver blaa

og saa klikker du accepter
Avatar billede scrogle Nybegynder
01. marts 2006 - 10:05 #13
jeg tror altså ikke jeg har den knap, jeg kan ihvertfald ikke markere jer

http://jespermogensen.dk/ekspert.JPG (screenshot)

//ked af ulejligheden
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2006 - 14:17 #14
hmm

hvormange brugernavne har du ?

scrogle2000 <> scrogle
Avatar billede scrogle Nybegynder
01. marts 2006 - 23:16 #15
jeg brugte scrogle i gamle dage men kan ikke logge på den konto længere pga jeg ikke har emailen til den længere (og har mistet kodeordet) men scrogle var også mig -

should it matter ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2006 - 23:31 #16
du er scrogle nu og kan derfor ikke acceptere et svar paa et spoergsmaal stillet
af scrogle2000
Avatar billede scrogle2000 Nybegynder
02. marts 2006 - 08:49 #17
spøjst det må være firefox som har husket mit kodeord og logget mig på herinde.. forstod heller ikke hvorfor jeg havde 7000 point og knap 300 før. Men nu tror jeg at jeg har givet jer pointene nu :) ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2006 - 15:57 #18
vi har faaet point

men du maa hellere faa lukket den ene konto i en fart - det er strengt forbudt
ifoelge Ekspertens regler at have to konti