Avatar billede johnnylassen Seniormester
12. februar 2006 - 21:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IIS spørger efter username and password.

Så lykkedes det at få min IIS server og PHP op og køre! Jubiiii, men når jeg går på siden i min browser spørges der om username og password. Jeg har klikket her, der og alle vegne, men kan ikke lige hitte hvor det går galt. Formentlig er det bare et flueben, men ved bare ikke hvor! Hvis jeg skriver det brugernavn og password der sadvanligvis bruges til at logge på win 2003, får jeg siden serveret uden problemer.
Avatar billede cmoz Praktikant
12. februar 2006 - 22:09 #1
Prøv at åben IIS manageren. Gå ind under Web Sites og på web sitet du ønsker at konfigurere, højre-klik og vælg Properties. Vælg Directory Security fanebladet, og klik på Edit knappen.

Sørg for at Enable anonymous access er valgt. Integrated, Digest, Basic og .NET skal ikke vælges hvis det er en alle skal kunne få adgang til uden videre.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
12. februar 2006 - 22:35 #2
Det er prøvet... Når jeg gør som du skriver, spørges der ikke efter user og pass... Men der kommer følgende tekst i browser:

You are not authorized to view this page
You do not have permission to view this directory or page due to the access control list (ACL) that is configured for this resource on the Web server.

Så er jeg jo lige vidt :-(
Avatar billede cmoz Praktikant
12. februar 2006 - 23:04 #3
Kan det ikke være noget med at IUSR_DITSERVERNAVN kontoen som standard ikke har lov til at execute og read på de PHP ting du har tilføjet?
Avatar billede cmoz Praktikant
12. februar 2006 - 23:18 #4
På den her side, under punkt 5.4:

How to install PHP 5.x on Windows Server 2003 with IIS 6:
http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html

står det man skal prøve ISAPI i stedet for CGI modulet hvis man får 401 eller 403 fejl.