Avatar billede erhan Nybegynder
29. april 2001 - 21:21 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Sysmantec Ghost

Hejsa!!

Er der virkelig ikke nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med at tage en ghost af mit styresystem win2000 !!

Det eneste jeg gerne vil vide i små detaljer at kunne benytte ovenstående program, så jeg kan tage et backup af mit system en gang imellem.

Venlig hilsen

Erhan
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:23 #1
har du en ekstra HDD eller en partition du skal ghoste til?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:24 #2
Hvilken Ghost bruger du? ghost 6.0 eller 2001?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:26 #3
hvis til disk => local => disk => to image
hvis til partition => local => partition => to image
Avatar billede hotpop Novice
29. april 2001 - 21:27 #4
eller ghost 6.5?

Hvorfor ikke bare bruge det udmærkede adobedokument der følger med? Der står hvad du skal vide og så er det til at forstå.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:29 #5
som svar *S*
Avatar billede erhan Nybegynder
29. april 2001 - 21:32 #6
Jeg har følgende dreve, c: d: e: og det er c: jeg gerne vil have ghost af.
Version er følgende Symantec Ghost Corporate Edition 7.0
Og det skal være fra disk til image...
Tak for de hurtige svar, men jeg kan desværre ikke forstå adope dokumentet..desværre...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:34 #7
så siger du disk => to image => vælger hvilken disk der skal ghost af, vælger hvor den skal ligge! trykker save!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:35 #8
har du lavet disketten (ghost) i w2k?
http://www.eksperten.dk/spm/68550
ved ikke om der er samme problemer med ghost 7 som med ghost 2001 *S*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:46 #9
erhan => hvorfor har du afvist?
Avatar billede hotpop Novice
29. april 2001 - 21:47 #10
jeg tænkte det samme! lille smule underligt...
Avatar billede erhan Nybegynder
29. april 2001 - 21:48 #11
Jeg vil have et mere specifikt svar, jeg kan bruge til noget...tak! Det med bootdisken er ok, der skal man åbenbart have lavet en bootdisk fra en win98 system....
Avatar billede erhan Nybegynder
29. april 2001 - 21:49 #12
Sorry, det var en lille fejl mht. afvisning...det retter jeg lige op på hvis jeg kan nå det endnu !
Avatar billede hotpop Novice
29. april 2001 - 21:50 #13
erhan> du skriver du har 3 drev nemlig: c: d: og e: er disse \"drev\" seperate harddiske eller er det 3 partitioner??? Det er meget vigtigt at vide hvad er er hvad, ellers kan du risikere at få et allerhelvedes stort Image af harddisken!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:51 #14
erhan => specifikt svar?? du synes ikke at \"=>local => disk => to image => vælge drev som der skal ghostet fra => vælg hvor ghosten skal ligge => tryk på save\" er specifikt?
Avatar billede hotpop Novice
29. april 2001 - 21:52 #15
erhan> det kan du ikke rette op på. vi skal bare lave et nyt svar, men så lad være med at afvise så hurtigt en anden gang, ok?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:52 #16
hvis det er partitioner => local => partition => to image => vælge pratition der skal ghostes fra => vælge hvor ghosten skal ligge => tryk på save\"
Avatar billede hotpop Novice
29. april 2001 - 21:53 #17
må give rkhdk ret: Det kan dårligere blive mere specifikt!
Avatar billede erhan Nybegynder
29. april 2001 - 21:53 #18
Joo, men inden du kan begynde med det, skal du boote ik\' sandt ?? Ja det vidste jeg heller ikke noget om, det var det jeg mente mere specifikt..??

=Hotpop ja det er tre partioner fra sig vil jeg tro, har brugt partionmagic til at dele dem op i tre dreve af ca 13 gb i hver....
Avatar billede hotpop Novice
29. april 2001 - 21:54 #19
for hvis du vælger local disk to image får du image af harddisken incl. partitioner!
Avatar billede hotpop Novice
29. april 2001 - 21:55 #20
okay... boot på disketten skriv ghostpe.exe - nu starter ghost og så er det bare at følge rkhdk´s anvisninger.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:56 #21
erhan => du putter din boot disk i A:\\ starter computeren => den booter på disketten ( hvis det er ghsote diskettetn) så mener jeg at den selv starter ghost op, men ellers skriv a:\\dir find din ghost.exe fil og start den op ( f.eks. a:\\ghost.exe )
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 21:58 #22
ups (hvis det er ghost disketten ) *sorry*
Avatar billede erhan Nybegynder
29. april 2001 - 22:00 #23
Okey, nu er jeg med, hvad mht. når man skal lave en bootdisk, der er adskillige valgmuligheder og der er følgende,
Network boot disk
Drive Mapping boot disk
Bootdisk with cdr/w and usb support
Cdrom boot disk
Console boot disk
Tcp/ip network boot image

???????????
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2001 - 22:02 #24
erhan => lav en cdrom boot disk, da du ikke skal ghoste via network/TCP/ip eller til CD-rw/usb.
så lav en CDROM bootdisk
Avatar billede hotpop Novice
29. april 2001 - 22:04 #25
hvis det er privat er der kun disse to du kan bruge:
Bootdisk with cdr/w and usb support: der køres generiske drivere ind til brændere så du kan brænde direkte ned på cd-rom mens du laver imaget.

Cdrom boot disk: bootdisk med understøttelse af cd-rom.

Avatar billede erhan Nybegynder
29. april 2001 - 22:09 #26
Okey, så har jeg fået mine spørgsmål besvaret, jeg siger tak folkens...:))

Mange hilsener

Erhan