Avatar billede berdal Nybegynder
12. februar 2006 - 13:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs opkobling

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Pro.

Jeg er på besøg hos en ven, og vi forsøger at få den til at gå på hans trådløse netværk. Men det lader ikke til at computeren vil finde hans trådløse netværk. Er der nogen der kan være til hjælp?

Hilsen Thomas
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. februar 2006 - 13:44 #1
Nogle gange er du ude for at et trådløst netkort af et fabrikat ikke er kompartibelt med et accesspoint af et andet fabrikat. Jeg har f.eks. oplevet at den samme computer kunne ffange det trådløse net med et linksys kort, men slet ikke se nettet med et Dell True Mobile kort. Det selv om computeren var placeret en meter fra accesspointet i begge tilfælde. Hvis du har mulighed for det, så prøv et andet kort
Avatar billede berdal Nybegynder
12. februar 2006 - 13:55 #2
Jeg har endnu ikke haft brug for at gå på nettet via den trådløse forbindelse - og forventer egentlig at det er mig der har gjort et eller andet forkert med konfigurationerne. Ikke mindst da min vens PC finder 3-4 andre netværk udover sit eget. Hvor mit ikke finder nogen overhovedet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. februar 2006 - 14:23 #3
Tænd for dit netkort!!!
Det trådløse netkort er slukket på de fleste bærbare, som default og der er en knap eller taste kombination der tænder for det.

Er det allerede tændt så hent www.stumbler.net og se om du kan se hans netværk med den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. februar 2006 - 14:34 #4
hvilken model er det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. februar 2006 - 15:05 #5
på en v7010 skal man trykke Fn + F12 for at tænde for det trådløse netkort.
Avatar billede berdal Nybegynder
12. februar 2006 - 17:03 #6
james_t_dk har svaret... :) (føler mig lidt dum... ;))

Så svar - og du får points...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. februar 2006 - 21:26 #7
berdal>> Det er en helt vildt normal fejl..... Det er den måde jeg har lært det på. ;-)

Hermed et svar.