Avatar billede swenn Nybegynder
11. februar 2006 - 17:14 Der er 4 kommentarer

Hvordan laver jeg min egen server?

Hvordan laver jeg min egen webserver. Jeg har Cybercity internet med en ZyXEL P2602R router. Skal jeg virkelig have Global IP for at kunne gøre det? Jeg kan jo godt lave det på mit netværk, så den kan ses fra andre sider. Lige P.T bruger jeg Abyss Web server. Hvad skal jeg gøre nu?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2006 - 18:51 #1
du skal have en global fast IP adresse og noget software der kan køre web server, f.eks. IIS fra Microsoft eller apache.

Hvis du også vil kunne tilgå denne web server via et www navn skal et sådant registreres
Avatar billede uggi16 Nybegynder
06. december 2007 - 13:15 #2
#1 ikke nødvendigvis...

Du skal ikke have en fast ip for at have en webserver.. men derimod en DNS server der står uden for dit netværk som evt. opdatere dit domaine hvis ipen skifter... hvilket den ikke burde hvis routeren er sat ordenligt op...

#2 Abyss Web Server er god nok til at hoste dine hjemmesider på, du behøver ikke IIS eller Apache... især fordi Abyss Web Server er bygget oven på Apache serveren...
Avatar billede showsource Seniormester
07. december 2007 - 07:24 #3
Dem comp med webserver skal ha' en fast intern ip, f.eks. 10.0.0.40 og derefter skal du ind i din router og åbne for port 80 til 10.0.0.40
Hos cybercity får man automatisk fast ip.
Avatar billede showsource Seniormester
07. december 2007 - 07:25 #4
Og hvis jeg ikke husker forkert, kommer du på din router via http://10.0.0.1:2033