Avatar billede jih Nybegynder
10. februar 2006 - 09:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Internet virker næsten ikke

Hej,

jeg er i går kommet på et meget usædvanligt (for mig i hvert fald) problem. Jeg fik lige internet i går og satte det op, men forbindelsen til gatewayen/routeren var langsommere end noget jeg nogensinde har set før. Det tog mig omkring 3-4 min at loade en enkelt side op, hvilket så i sig selv vil sige at det tog lang tid for mig at konfigurere fire sider af routeren.

Nu har jeg så fået internettet til at virke, og WoW (World of Warcraft) kører fint (bortset fra når det skal til at downloade updates, så kører det langsomt), men jeg har endnu ikke kommet på en enkelt side (på nær google) som loader hurtigt.. Det fleste sider loader slet ikke, og det er kun forsiden af google.com som vil virke som den skal. Eller .. næsten.. dvs. at logoet kommer heller ikke frem før 1-2 minutter efter at siden vises (loader stadig)..

Jeg ved bare at det må have et eller andet med min computer at gøre, fordi det virker ubeklageligt på en anden computer på netværket. Vi havde en mistanke om at det var netkablen (ikke sikker på om det er det det hedder? ledning mellem router og pc), men vi prøvede at skifte den over til den anden pc, som virkede lige så godt som før.

Pc'en er nyformateret, så jeg tror næppe det kan have noget med temporary internet files, el. lign..

Er der nogen der har nogen idé om hvad det kan være..?
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 10:03 #1
Drivere til netkort + chipset? Du skriver jo det er en nyformateret PC.

Har du brug for hjælp til at identificere dit hardware samt links til drivere er Everest løsningen:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Eller hent drivere på producentens HP.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 10:10 #2
Hvis du har mulighed for at prøve med et andet netkort, ville det også være en god idè at prøve.
Avatar billede jih Nybegynder
10. februar 2006 - 10:13 #3
jeg ved for en sikkerhed, at jeg mangler at installere en masse drivers, som jeg simpelthen ikke har gidet at gøre, siden jeg ikke har internet alligevel (og pc'en kører fint ellers) - så det lyder meget sandsynligt at det er det. Jeg ved ikke hvad for nogle drivers jeg skal hente (har everest derhjemme), og internettet kører slet ikke på andre sider end den google side jeg nævnte.

Så hvis jeg lige kigger på det i frokostpausen, skriver det ned og kommer tilbage med oplysninger, tror du så du kan skaffe mig de drivere jeg skal bruge? (så jeg lige kan smide dem på en ekstern HD her, og så over til min pc?)
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 10:20 #4
Jeg skal i hvert fald prøve :o)

Skriv også nøjagtigt hvilket mærke og model din PC er.
Avatar billede jih Nybegynder
10. februar 2006 - 10:25 #5
Jeg skaffer de nødvendige oplysninger og skriver dem ind her :-)

min frokostpause starter kl. 13 dk tid, så jeg kommer tilbage med oplysningerne omkring 14-14.30 tiden (dk tid igen) :-)
10. februar 2006 - 10:38 #6
NB: Hvis din putter er "...nyformateret PC.." bør (=skal) du også lige vende hos WindowsUpdate http://windowsupdate.microsoft.com/

Der _kan_ faktisk allerede nu være kommet 'snavs'/virus på putter hvis det er en RÅ XP instalation _uden_ WindowsUpdate (uden M$ ServicePack2) direkte til internettet - er set mange gange før!!!

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Safe Surfing...
Avatar billede jih Nybegynder
10. februar 2006 - 11:13 #7
dr1: tjae .. jeg ved det godt .. men siden det går så lang tid at downloade updates (er kommet på 64% gennem en hel dag), tror jeg det er smartere at få ordnet det internet først. :)

anonym: Der er ikke meget at gøre her på arbejdet lige nu, så jeg løber lige hjem, tjekker igennem og vender så tilbage med de oplysninger - jeg tror - du skal bruge :-)
10. februar 2006 - 11:27 #8
... og imellemtiden er diverse 'snavs'/virus så (også) løbet ind på din putter...
Hvilken form for internetforbindelse har du ?
Avatar billede jih Nybegynder
10. februar 2006 - 12:34 #9
dr1: jeg har 512 kbps bredbånd.. det kan godt være der er kommet 'snavs'/virus på min computer, men jeg kender nok til min computer at jeg kan fjerne det selv.. så det er jeg ikke så bange for :-)
Avatar billede jih Nybegynder
10. februar 2006 - 12:37 #10
I Enhedshåndtering er der kun 2 enheder der er spørgsmålstegn ved (ikke installeret driver), og det er:
Camera
Ethernet Controller

---

Everest oplysninger:
---
Network Adapter Properties --
- Network Adapter: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
- Interface Type: Ethernet
- Hardware Address: 00-02-44-57-4F-CF
- Connection Name: LAN-forbindelse
- Connection Speed: 100 Mbps
- MTU: 1500 bytes
- Bytes Received: 138857 (135.6 KB)
- Bytes Sent: 28012 (27.4 KB)

Network Adapter Manufacturer --
- Company Name: Realtek Semiconductor Corp.
- Product Information: http://www.realtek.com.tw/products/products1-1.aspx?lineid=1
- Driver Download: http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-1.aspx?lineid=1

Other:
---
CPU Type: Intel Pentium 4, 2533 MHz (19 x 133)
Motherboard Name: MSI 845PE Max2 (MS-6704 v1.0)  (6 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DDR DIMM, Audio)
Motherboard Chipset: Intel Brookdale i845PE
System Memory: 512 MB  (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type: AMI (11/05/02)

XP Info:
---
Operating System: Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack: Service Pack 1
DirectX: 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Har downloadet fra http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-1.aspx?lineid=1 og fik ndis5x-pcilan(639).zip, men ved ikke helt hvordan det skal installeres.. o.O
Har prøvet på 2 forskellige måder, men har ikke fået det til at virke indtil videre.. den siger bare at filen ikke indeholder nogen information om min driver.. eller noget i den stil :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 13:06 #11
Nu er der et eller andet i vejen så jeg kan ikke DL denne fil.
Men en zip fil skal udpakkes med et program som winzip eller winace eller winrar.
Pak den ud i en mappe på dit skrivebord.
Hvis mappen indeholder en exe fil, skal du bare dobbeltklikke på den og installationen går igang.
Hvis mappen indeholder flere forskellige filer, skal du ind i enhedshåndtering, højreklikke på enheden og vælge opdater. Så kan du selv vælge en placering og du vælger selvfølgelig mappen på skrivebordet.
Avatar billede jih Nybegynder
10. februar 2006 - 14:37 #12
tja .. det er sådan set det jeg prøvede..

jeg prøvede først det der på ethernet controlleren, men det ville den ikke .. så prøvede jeg på mit netværkskort, og det virkede fint.. eller .. det sagde den at det gjorde.. men Ethernet Controller står stadig på listen.. nu har jeg en idé om at det måske er mit andet netværkskort (et jeg har brugt på et andet tidspunkt) som sidder i, som forstyrer.. Det kan være ethernet controlleren til dét netværkskort der ikke dukker op. Så har jeg tænkt mig at når jeg kommer hjem, vil jeg prøve:
- Slukke for computeren
- Tage det trådløse netværkskort ud
- Starte computeren op igen
- Se om Ethernet Controller stadig er på listen over "andre enheder" (som fejl)

Hvis det er der:
- Fjerne det fra listen
- Genstarte pc'en

er der noget jeg har overset her, som måske også ville være en idé at tjekke? :)
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 14:42 #13
Fjern begge netværkskort i enhedshåndtering. Luk computeren. Afmonter det kort du ikke bruger (husk at koble strømmen fra) Genstart og se om det ikke virker.

Det er muligt at du også skal installere chipsæt driver. Brug Everest.
Avatar billede jih Nybegynder
10. februar 2006 - 15:04 #14
hmm.. det kigger jeg lige på i hvert fald.. hvis internettet virker efter jeg har prøvet det, har jeg mulighed for at komme tilbage med svar om hvordan det gik før på mandag, men ellers har jeg nok ikke mulighed før da. Så foreløbig takker jeg bare på forhånd og ønsker dig/jer en god weekend.. :)
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 15:27 #15
Lige måde :o)
Avatar billede jih Nybegynder
10. februar 2006 - 20:13 #16
nu virker internettet fint.. løsningen var simpelthen den at jeg tog det gamle (trådløse) netværkskort ud.. no more no less :)

tak for hjælpen!
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 20:56 #17
Velbekomme :o)