Avatar billede starf Nybegynder
10. februar 2006 - 07:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sætte flash på en side der validere

Hej

Er det muligt at indsætte flash på en html 4.01 side, der kan valideres af w3 ? hvis ja.. hvordan..
Avatar billede webt Nybegynder
10. februar 2006 - 09:05 #1
Hej Starf,

Tag en kigger på: http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/ (godt nok skrevet til xhtml men forholdsvis det samme i artiklen på nær en / eller to i afslutningen af tags)

En ganske fin artikel om problemet, og selvfølgelig løsningen .. den simpleste løsning:

<object type="application/x-shockwave-flash" data="dinflash.swf" width="800" height="600">
<param name="movie" value="dinflash.swf">
</object>

Det giver vist så lige nogle problemer med store flash filer og internet explorer, men det er der også en løsning på i artiklen.

Mvh
Martin
Avatar billede starf Nybegynder
10. februar 2006 - 09:15 #2
hey webt

Man må da ikke bruge height/width tagget i html 4.01 ? er ihvertfalde den del jeg blandt andet også får fejl på.. men tjekker lige den artikel du linker til!
Avatar billede webt Nybegynder
10. februar 2006 - 09:20 #3
Jo det må du godt, i hvert fald på object ovenstående skal så indlejres i et andet tag, fx div:

<div>
<object type="application/x-shockwave-flash" data="dinflash.swf" width="800" height="600">
<param name="movie" value="dinflash.swf">
</object>
</div>

Ovenstående vil være fuldt ud gyldt HTML4.01 strict samt i XHTML 1.0 strict med en lille ændring af <param...> til

<param name="movie" value="dinflash.swf" />

Mvh
Martin
Avatar billede starf Nybegynder
10. februar 2006 - 09:27 #4
ah tak så lærte jeg da noget nyt.. smid et svar har fået min side til at validere :)
Avatar billede webt Nybegynder
10. februar 2006 - 09:40 #5
Ja men det kommer her :) glad for at kunne hjælpe

Fortsat god dag
Martin